Pagini

Faceți căutări pe acest blog

10 ianuarie 2012

Teint de neige-Lorenzo Villoresi




Lorenzo Villoresi traieste si creaza exact acolo unde trebuia, la Florenta. Asa mi se pare mie, ca este plin de spiritul artistic al Italiei, parca si parfumurile si le face pentru o alta lume, imi par a avea ceva renascentist in ele. Teint de neige este un parfum–opera de arta, pe care nici nu poti sa-l porti, dar vrei sa-l ai. Il ascunzi intr-un scrin, la intuneric, il scoti din cand in cand, folosesti o picatura, te bucuri pana la intoxicare de el si il pui la loc, iar noaptea il visezi.
Nu cred ca mai exista o toaleta contemporana potrivita pentru acest parfum. Parfumul este un buchet de flori albe : jasmin, ylang-ylang, trandafir, toate cu miros penetrant. Boabele de tonka ii dau aroma de migdale si vanilie, iar heliotropul il pudreaza, fiind unul dintre cele mai pudrate parfumuri din cate cunosc. Chiar in varianta EDT este extrem de opulent, cu o longevitate fantastica pe care eu am mai intalnit-o doar la Habanita casei Molinard. Parfumul este static, nu evolueaza, parca ar fi un parfum solid. Numele lui si florile ne trimit la iarna, la alb, ar trebui, teoretic, sa ne sugereze curatenie si puritate. E un parfum cald, aproape fierbinte ceea ce-l recomnda exclusiv pentru iarna. Pentru mine asta e singura legatura cu iarna. Puritate nu-mi inspira, dimpotriva il gasesc ca un drog si il asociez inevitabil cu viciul. E ca un parfum  tare care poate acoperi orice. Si altii l-au considerat un parfum al trecutului, dar cei mai multi au facut trimitere la Belle epoque.  

Pe mine Teint de neige si pudra in exces ma duc cu gandul la acele zile de nebunie ale Carnavalului de la Venetia, cand Serenissima Republica petrece in Piazzeta sau in Palatul ducal, cand  masti bizare, asociate cu multa pudra, acopera, iti asigura anonimatul si iti permit dedublarea si mai multa libertate, libertate care poate ajunge la exces. Dar fiecare cu imaginatia lui...Madonna foloseste Teint de neige si chiar nu ma mira, cred ca i se potriveste. Intrebarea este cum de-l poate purta Brad Pitt?



Numele parfumului : Teint de neige
Casa :Lorenzo Villoresi
Concentratie :EDT
An de aparitie :2005
Creator :Lorenzo Villoresi

Categorie olfactiva : floral, jasmin
Descriere oficiala
note de varf :jasmin, trandafir, ylang-ylang, note dulci, pudrate si florale
note de fond : boabe de Tonka, jasmin, trandafir, note dulci,  pudrate si florale
note finale : heliotrop, mosc, jasmin, note dulci, pudrate si florale
Flacon: cel obisuit, masiv, de forma hexagonala, translucid, brumat

Aprecieri personale
Intensitate :opulent
Persistenta : neobisnuit de mare, minim 12 ore
Evaluare: 10/10

2 comentarii:

  1. In primele minute m-a socat,eram total ametita de iasomie dar apoi l-am iubit . Puternic, ravasitor si fierbinte / asocierea cu un drog mi se pare foarte reala. Un parfum tabu , nu este pt domnisoare zglobii si nevinovate

    RăspundețiȘtergere
  2. E cam dificil la purtare caci e greu sa-i gasesti ocazia si tinuta adecvata, altfel cu multa personalitate. Genul pe care fie il urasti, fie il detesti. Oricum trebuie folosit cu precautie caci are o opulenta fantastica. Intr-o zi mi-am apropiat nasul de incheietura unei doamne care il purta, poate i-am si atins-o. Am stat cinci ore la slujba si inca l-am mai simtit in nari cand am ajuns acasa. Incredibil.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.