Pagini

Faceți căutări pe acest blog

28 februarie 2012

Samsara-Guerlain




Samsara a fost creat de Jean-Paul Guerlain in 1989, intr-o epoca in care aromele orientale in materie de parfumuri cucerisera multe inimi dupa lansarea a doua parfumuri devenite celebre, Opium, in 1977 si Poison, in 1985. Numele parfumului este si el unul oriental, putand fi tradus prin flux continuu, devenire neintrerupta. Termenul este in stransa legatura cu religiile Asiei, care promoveaza ideea de reincarnare succesiva a sufletului. Insusi parfumul isi propunea sa aduca in sufletele noastre armonia, mizand pe calitatile balsamice ale santalului. La parfumul initial s-a utilizat santal de cea mai buna calitate, santal de Mysore, intr-un procent foarte ridicat. Pe parcursul timpului, parfumul a suferit reformulari. Se pare ca deja din anii 90‘ a scazut mult procentul de santal natural. Initial si iasomia indiana era iasomie botanica. Samsara care este azi prin magazine e de data foarte recenta si nu mai are santal botanic deloc, santalul de Mysore fiind extrem de scump si protejat de lege caci e pe cale de disparitie. As fi fost foarte curioasa sa miros si eu parfumul original sau macar o editie intermediara.
Sticla parfumului este frumoasa,  interesanta si are un aer misterios. E facuta din cristal de culoarea visinei, are partea inferioara tronconica, foarte inalta, iar cea superioara, de aceeasi forma, dar scunda, ele fiind despartite de o rama aurie. Sticla este mult aplatizata, fiind foarte ingusta la vederea din profil. Busonul, de forma aproximativ semisferica, este din plastic, de aceeasi culoare cu sticla.


Parfumul din sticla este, cel putin pentru mine, ceva ingrozitor, imposibil de folosit. De asta spuneam ca as fi curioasa sa miros varianta initiala, care a folosit ingrediente naturale in proportie mai mare. Notele de varf sunt de-a dreptul naucitoare. Sunt de o opulenta care te lasa fara oxigen, destul de dulci si combina citrice cu tarhon. De ar fi numai atat ar fi bine, dar notele astea, in teorie proaspete, sunt asaltate de un miros floral greu, dens ca pacura. Se simte in special ylang-ylang. E cel mai urat ylang-ylang pe care l-am mirosit in viata mea. De la prima pulverizare ma doare capul si mi se revolta stomacul. Notele de fond sunt florale, dar combina flori cu miros penetrant : ylang-ylang, iasomie, trandafir, narcisa. Narcisa este, oricum, grea, iar combinatia ei cu iasomie mi se pare demolatoare. E un miros dens si usor amarui care se amesteca si cu santal, un santal care nu seamana cu santalul, nu are nimic balsamic in el. Opulenta scade pe parcurs, e drept, dar parfumul ramane cu un miros greu. La notele de final nu am reusit sa ajung niciodata pentru ca n-am rezistat.Nimic feminin, nimic placut, nimic reconfortant. Cum sa meditezi pe fondul asta si sa-ti gasesti armonia personala ? Eu cred ca acest parfum trebuie retras de pe piata pentru ca iti provoaca rau fizic. Banuiesc ca cei care-l vorbesc de bine traiesc cu amintirea vechiului parfum. I-am dat multe sanse, in final l-am facut cadou si am scapat de o piatra in casa.

Numele parfumului: Samsara
Casa: Guerlain
Concentratie: EDP
An de aparitie: 1989
Creator: Jean-Paul Guerlain

Categorie olfactiva: oriental-lemnos
Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: bergamota, lamaie, , note verzi, tarhon
note de fond: iasomie indiana, narcisa, trandafir, ylang-ylang
note finale: santal, tonka, vanilie, benzoin



Aprecieri personale
Intensitate: opulent
Persistenta: de lunga durata
Flacon: a se vedea textul
Evaluare: 2/10

5 comentarii:

  1. Mie mi-a placut acest parfum. Ma intreb de ce perceptiile sunt atat de diferite, parca am face un exercitiu de gasire a antonimelor :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu rezist la parfumuri foarte opulente si la cele cu aldehide C11 si C12. Imi dau dureri de cap infioratoare, drept pentru care , oricare ar fi parerea generala, oricat de legendare ar fi, nu pot sa le apreciez. Un parfum tre sa-mi produca placere, nu sa ma asasineze. Aici nici macar nu e vorba de gusturi si de perceptii, e o chestie de sanatate. Asa cum unii sunt alergici la unele medicamente, sunt oameni care au reactii de respingere a unor parfumuri care ii asfixiaza, le dau dureri de cap sau stari de voma. Desigur ca fiecare isi alege un parfum care-i da o stare de confort, care se potriveste cu personalitatea lui, care-i starneste emotii pozitive, pe care stie sa-l poarte. Notele parfumului, cu exceptia narcisei, sunt note pe care le agreez. Probabil ca narcisa, dar si concentratia parfumului ma demoleaza. Iasomia este usor indolica si , in concentratii mari, poate sa dea stari de inconfort. Ea este si restrictionata procentual de normele IFRA.

    RăspundețiȘtergere
  3. L-am purtat ani de zile, dar după reformularea din 2002 m-am oprit. Îl găsesc frumos și imperial, ediția din 2014-2015 e o reformulare mai aproape de splendoarea inițială.

    RăspundețiȘtergere
  4. A fost bun cat a avut santal de Mysore in compozitie, reformularea a fost un dezastru.A reusit performanta sa ma faca sa-l urasc, chestie care nu-mi este caracteristica. Mie imi plac sau nu-mi plac, dar asta m-a scos din sarite caci dadusem bani pe el si nu-i gaseam nicio utilizare. L-am tot dat la probat in ideea de a-l face cadou, dar nu-l dorea nimeni. L-am purtat o singura data, intr-o zi de iarna. Mi-a fost atat de rau de la el... abia am asteptat sa ajung acasa. M-a obsedat vreo 2 zile mirosul lui greu. Nu cunosc editia 2014.

    RăspundețiȘtergere
  5. Wasser face multe eforturi de a îmbunătăți reformularile Guerlwin. Samsara a fost reorchestrata în 2014 iar ediția Shalimar 2015 este splendida. Trebuie neapărat sa o testezi, dar uita-te pe codul de pe fund, sa înceapă cu 5. La Guerlain prima cifra din codul scurt da anul de fabricație. Eu am testat în Kendra, unde au adus testere noi. Un Shalimar splendid, rotund, cu civeta ținută în frâu, complet non animalic fără asperități, ce sa mai, l-as fi luat pe loc dacă și sticlele din raft ar fi fost 2015. Dar erau 2012... Acum vânzare o sticlă de Shalimar 2015 edp, deși eu nu am putut niciodată sa mă apropii de Parfumul ăsta. Chiar m-as bucura sa testezi și sa îmi spui Cum îți place. Și la Samsara 2015 e f Bun. Nu Cum a fost, dar BUN! Au făcut ceva pt mulțumirea consumatorilor de clasice, ceea ce e un lucru f frumos.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.