Pagini

Faceți căutări pe acest blog

28 aprilie 2012

Flacon miniatural

Am cumparat azi un flacon miniatural de parfum, art deco (are in jur de 7 cm), al carui buson de bachelita este prevazut cu o urechiusa care permite atarnarea lui. De fapt, de acea urechiusa atarna un ciucure pe vremuri. E simpatic, poate fi folosit ca flacon de voiaj sau de poseta. Imi aduce aminte de doamnele de alta data care lesinau cam des si aveau asupra lor un flacon cu saruri pentru lesin. Poate imi pun si eu niste ulei esential de menta sau rozmarin ca sunt bune la lesin:)



Am gasit cateva piese asemanatoare cu sticla mea, dar cu busoane diferite. Se pare ca varianta cu buson de bachelita era o varianta mai modesta. Am reusit sa identific parfumul: este Youth-Dew-Estee Lauder, parfum destul de putin cunoscut, lansat in 1953.





Youth Dew-Estee Lauder, 1953
ULTERIOR!!!

Am inceput sa ma indoiesc ca este vorba de Youth Dew pentru ca, intamplator, am dat peste doua flacoane foarte asemanatoare, dar cu parfumuri diferite produse de Legrain, parfumier evreu din Romania. Cele doua parfumuri se numesc Reproche si Noblesse. Ele cam trebuie sa fie contemporane. Noblesse dateaza, in orice caz, din 1937. Pentru cel de-al doilea nu am gasit informatii.



Am mai gasit un parfum cu un flacon foarte asemanator, cu buson de ebonita, dar altfel modelat. E ciudat ca si parfumul si casa sunt total necunoscute: se numeste Bacchique, iar casa producatoare: Antone.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.