Pagini

Faceți căutări pe acest blog

25 septembrie 2012

Poeme-Lancome


Eram la Paris si in 1990 si in 1995 cand au fost lansate Tresor, respectiv Poeme ale casei Lancome. Pentru Poeme, prima mea impresie a fost aceea de parfum coplesitor, imposibil de purtat. E drept ca nu am scapat din niciun magazin de parfumerie neparfumata cu Poeme si mi s-a parut agresiva tare campania publicitara. In cei 15 ani trecuti l-am mai probat de cateva ori , dar tot nu l-am cumparat.  Neasteptat, asa din senin, a inceput sa-mi placa, chestie care mi s-a parut ciudata tare.

E drept, am mai imbatranit si mi s-au mai schimbat si gusturile. M-am uitat daca parfumul a fost cumva reformulat, dar am gasit doar o formulare aluziva la o reorchestrare care ar fi avut loc in 2009. Astazi, in ciuda opulentei sale, il gasesc un parfum frumos, un clasic floral de exceptie facut in buna traditie a parfumeriei frantuzesti. Cred ca e un parfum pentru femei mature pe care nu-l poti  aprecia la 20 de ani pentru ca nu ti se potriveste si e si greu sa-l porti. E greu de spus ce-mi place acest parfum, cred ca imi place totul, in intregul lui, imi place ca se misca,  e dinamic si chiar versatil. Are in el si poezie si bucurie si fericire. E dulce, ingrozitor de dulce, dar nu ma deranjeaza prea tare. E dulce daca-ti bagi nasul in piele, altfel nu-i simti asa de intens dulceata. E greu de spus si ce contine acest parfum. Site-ul oficial al casei mentioneaza foarte putine ingrediente : un exotic mac albastru de Himalaya, care ma indoiesc ca miroase, datura, flori de vanile si narcisa.  Mie imi plac mult notele opulente de varf unde sigur e o citrica (mandarina, bergamota ?) si un fruct acrisor, poate coacaza. Sunt si flori multe. Eu simt neroli si iasomie, dar nu sunt singurele. Imi pare ca este si o tuberoza. E un miros mieros, de o densitate fantastica, aproape intoxicant, dar, in chip ciudat, nu ma doare capul caci exista aer si lumina, iar parfumul e ca un fluid, uneori simti mai mult flori, alteori simti notele fructate. Florile par a fi fanate si, asa dulci si fructate, imi aduc aminte de osmanthus, dar asta este desigur, doar o impresie. Uneori simt miros de pruna uscata. Finalul parfumului este lung si linistit fiind un amestec rafinat de mosc si vanilie. Parfumul are o longevitate remarcabila. Fiind opulent si dulce ar fi de purtat in anotimpurile reci, toamna cu prioritate.



Numele parfumului: Poeme
Casa: Lancome
Concentratie: EDP
An de aparitie: 1995
Creator: Jacques Cavallier

Categorie olfactiva: oriental-floral
Gen: feminin
Descriere:
note de varf: citrice, note fructate
note de fond: iasomie, datura, narcisa, flori de portocal, tuberoza (?)
note finale: mosc, vanilie

Aprecieri personale
Intensitate: opulent
Persistenta: in jur de 7 ore
Flacon: din cristal transparent, de forma trapezoidala atat in sectiune, cat si vazut din fata, care pare a fi un bust de femeie stilizat. Buson auriu, cu o forma asemanatoare sticlei.
Evaluare: 8/10

4 comentarii:

  1. Asta-i unul din putinele parfumuri pe care nu le suport nici pe mine, dar nici pe alte femei, desi am depasit varsta primei tinereti si poate ar trebui sa-l apreciez. Ma omoara, pur si simplu, dulceata lui, mi se pune in gat la propriu, mai ceva decat la Angel EDP. Cred ca nota de tuberoza e vinovata, n-o pot tolera deloc, eu o simt la fel de tare ca in Poison-Dior, alt clasic care imi da migrene...

    RăspundețiȘtergere
  2. Este dulce, intr-adevar, dar e departe de mierea lui Angel. In general, nici eu nu duc parfumurile dulci, dar Poeme imi place. Eu nu prea simt tuberoza in buchetul floral. Imi place constructia lui, imi place ca e feminin. Nici eu nu l-am apreciat multa vreme, dar ni se mai schimba gusturile, ni se mai atenueaza simtul olfactiv pe masura ce imbatranim si ce ni se parea opulent si de nepurtat devine, poate,agreabil.

    RăspundețiȘtergere
  3. Este un parfum superb!E pafumul meu de suflet!

    RăspundețiȘtergere
  4. Este un parfum superb!E pafumul meu de suflet!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.