Pagini

Faceți căutări pe acest blog

5 ianuarie 2014

Parfumul solid sau concretul





Cei mai multi dintre noi (cum pare a arata si sondajul de pe acest blog) preferam parfumurile pe baza de alcool. Ele prezinta unele avantaje desigur, cel mai important fiind acela ca evolueaza piramidal si miros in fiecare faza altfel. Apoi proiectia unui parfum pe baza de alcool este mult mai mare decat a parfumurilor solide sau pe baza de ulei si, asa suntem noi, cei mai multi, vrem sa ne facem remarcata  prezenta printr-un parfum bun. Totusi, zic eu, un parfum solid nu ar trebui sa lipseasca din garderoba noastra caci el prezinta, la randul lui, cateva avantaje care nu sunt deloc de neglijat.
Un parfum solid are, de obicei, 5-10 grame si este usor de transportat in geanta. Cand calatoresti cu avionul te poate scoate din dificultate, altfel trebuie sa-ti faci un mic decant din parfumul pe baza de alcool. In componenta parfumului solid intra, pe langa substantele parfumante, unturi si uleiuri vegetale si o ceara (de obicei de soia caci e o ceara care nu cristalizeaza). Drept urmare ele se aplica exclusiv pe piele, chiar au virtuti emoliente, fiind salvatoare pentru femeile care au o piele uscata care nu retine multa vreme un parfum pe baza de alcool. Cand mergi la plaja si vrei sa fii parfumat, parfumul solid este salvator caci cu el nu risti arsuri solare. Nu in ultimul rand, trebuie spus ca, in general, concretul este mult mai concentrat decat un parfum pe baza de alcool. Ar mai fi un avantaj de putini stiut, acela ca un parfum solid are capacitatea de a retine unele note foarte efemere, care se volatilizeaza repede intr-un parfum pe baza de alcool (de exemplu citricicele, notele fructate, aromaticele). Mie, spre exemplu, imi plac foarte mult citricele si niciun parfum pe baza de alcool nu a reusit sa mi le ofere indeajuns. Eu am un singur parfum solid de cumparat, dar mi-am facut  eu insami cateva pe care le folosesc cu mare placere. Sunt foarte usor de facut.

Fotografia a fost preluata de pe http://www.elemental.eu/
Pe acest site puteti invata si cum va puteti face singure un parfum solid si tot de aici va puteti achizitiona toate materiile prime necesare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.