Pagini

Faceți căutări pe acest blog

10 aprilie 2015

Opera-Sospiro


Nu sunt o fana a casei Sospiro, nici nu-i cunosc decat putine dintre parfumuri, dar am fost cucerita total de unul dintre parfumurile ei : Capriccio. Mi-am dorit sa probez Opera caci promitea ceva elegant  caci azi unde mai mergem imbracati elegant ? La Opera si la concerte. Apoi Opera are recenzii foarte bune, iar pe Fragrantica reuseste performantasa nu aiba niciun vot de respingere. Prima oara l-am mirosit in Elysee, pe un amarat de blotter. Nu pot sa spun ca nu mi-a placut, dar nici ca am simtit un imbold din ala rascolitor sa-l cumpar. Mi-a parut nitel cam dulce si, parca, prea cuminte. De curand a venit un esantion spre mine si am putut sa-l miros si sa-l disec pe indelete.
In primul moment, parfumul mi se pare foarte placut, oferind un trandafir foarte feminin printre petalele caruia se strecoara cu delicatete note fructate. Nu sunt fructe zemoase, ci din cele uscate , devenite dulci prin deshidratare. Un praf de vanilie si altul de nucsoara ii dau o foarte usoara tenta gurmanda. Dupa prima jumatate de ora de ora, imi pare foarte feminin, elegant fara a fi opulent si fara a descrie o diva in cautare de victime. La liber, se plimba destul de timpuriu prin parfum, nuante lemnoase, moscuri moi care-i dau o senzualitate blanda. In timp, trandafirul, fara a disparea, cedeaza teren ylang-ylangu-ului. De obicei nu prea imi place ylang-ylang-ul in parfumuri. Imi pare plictisitor si tern olfactiv, dar aici, in combinatia cu nuscoara, capata valente noi si nesteptate. Parfumul este dulce, dar nu acel dulce de nesuportat, in suprasaturatie. Patchouli, nicidecum camforat pentru inceput, este de-o blandete incredibila, nu parfumeaza, ci mangaie. In prima ora, poate chiar mai mult, parfumul este dulce, cuminte, usor somnolent, relaxant si descrie o atmosfera relaxanta, confortabila. Nu-l vad neaparat ca pe un parfum de mers la opera, ci,  mai degraba, ca pe un parfum care s-ar integra intr-o atmosfera de Craciun, cand lemnele toznesc in chemineu si globurile arunca cate-o scanteiere printre crengutele bradului. E liniste, colindatorii au trecut deja sau poate au uitat sa vina, dar e putina muzica clasica in surdina. Frumos si plin de poezie ! Dupa aproape 2 ore apare ceva opresiv in parfum care-mi da senzatia de prea plin si de nemiscare. Parfumul e dulce, lenes tare, iar patchouli e cam prea mult si intra in conflict cu nucsoara. Pacat, notele de final, cam compromit parfumul, il imbacsesc. Spun pacat caci parfumul avea o personalitate pregnanta, chiar nu as sti cu ce sa-l compar si parea a avea gratie si un echilibru de nezdruncinat. In notele de final ii dispar si gratia si feminitatea, devine greu. S-a abuzat de o nota si nu stiu de care, poate de ambra cenusie. Poate pe ger nu este atat de greu.Sigur primavara nu-i anotimpul lui. Note de pielarie n-am simtit deloc. Mi-e greu sa-l notez. Dupa primele 2 ore, i-as fi dat 9, dar eu nu prea ii pot duce finalul, asa ca o scad drastic.

Numele parfumului: Opera
Casa: Sospiro     
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2014
Creator: 
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: note fructate, trandfir turcesc
note de mijloc: ylang-ylang, note de piele,nucsoara, ambra cenusie
note finale: cedru de Virginia, patchouli, vetiver, vanilie, mosc.

Aprecieri personale
Intensitate: medie, siaj decent
Persistenta: longeviv
Flacon: standardul casei, de culoare neagra, vezi fotografia
Evaluare : 7/10


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.