Pagini

Faceți căutări pe acest blog

22 iunie 2015

Eugenolul si iso eugenolul





Pana prin anii 30 ai secolului trecut, mirosul garoafei era redat in parfumuri prin folosirea absolutului de garoafa care, insa, este foarte scump. Detin si eu cativa mililitri si am cumpanit mult pana i-am cumparat. Am o retinere sa folosesc absolutul caci mi-e teama ca-l irosesc degeaba. Am ramas putin dezamagita cand l-am mirosit intaia oara caci  este o chestie densa care numai a garoafa nu miroase.
Astazi absolutul de garoafa se mai foloseste doar in parfumuri de mare lux, care au si preturi pe masura. Pentru a se obtine mirosul de garoafa se apeleaza la diverse trucuri pe care parfumierii le stiu foarte bine, fac parte din abc-ul parfumeriei. De obicei se folosesc eugenol, izo eugenol si salicilat de benzil. Astea sunt componentele principale, dar pentru a i se da mai multa finete sau diverse nuante se adauga vanilina sau vanilie, heliotrop sau iris. Eugenolul si iso eugenolul sunt destul de asemanatoare, mirosind a cuisoare amandoua, dar nu sunt identice.


Eugenolul este incolor sau usor galbui, putin uleios. Expunerea la aer si lumina ii inchide culoarea si-l face mai dens. Sunt o serie de plante care contin eugenol intr-o proportie mai mare sau mai mica : nucsoara, scortisoara, cuisoarele, busuiocul, dafinul. De multe ori chiar este extras din aceste plante. Concentratia cea mai mare o au cuisoarele si frunzele plantei care le produc. Eugenolul are aplicatii atat in parfumerie, cat si in medicina pentru ca este antiseptic si un bun anestezic. Mai toti stim inca din copilarie sa ne tratam efectul devastator al durerilor de masele cu cuisoare. A cuisoare miroase si cand mergi la dentist. Potentialul terapeutic al eugenolului este destul de mare, dar nu este cazul sa intram aici in amanunte caci ne-am abate de la calea cea dreapta. Trebuie spus ca azi eugenolul este restrictionat de IFRA, el neputand depasi 0,5 % din volumul compozitiei parfumate. Cum miroase ? Evident a cuisoare, usor dulce, usor lemnos, picant, fiind destul de uscat. Lucreaza in sinergie cu tamaia, trandafirul, ylang-ylang-ul, heliotropul, vanilia, lavanda.
Izo eugenolul este ruda buna cu eugenolul, adica seamana destul de bine intre ele, dar este mult mai frumos, mai finut, are o usoara nuanta florala, e mai putin picant si mai putin lemnos. Imi place delicatetea lui, fiind una dintre materiile prime pe care le iubesc. E atat de catifelat…o pufosenie !

Mai este un ingredient folosit in parfumerie tot pentru reconstituirea garoafei care se numeste  metil eugenol, pe care nu l-am mirosit. El a fost folosit in mult iubitul de mine Arpege si chiar as fi avut nevoie de el pentru a reconstitui parfumul. Azi vad ca se foloseste pentru redarea garoafei mai  mult methyl dianthilis, un produs Givaudan, dar nici pe acesta nu-l cunosc, nu m-am intalnit inca cu el in stare pura.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.