Pagini

Faceți căutări pe acest blog

15 iunie 2015

Magnetic Blend 7-Initio Parfums Prives



M-am cam socat cu « parfumurile » de la Initio de cand l-am mirosit pe primul care era un simplu acord ambrat, m-am socat a doua oara cand l-am mirosit pe Magnetic Blend 7, dar , in fine, am reusit sa inteleg « filosofia » casei.
Ce-si propune brandul sau ce am inteles eu ca-si propune ? Brandul isi asuma un rol didactic si vrea sa ne plimbe putin prin istoria parfumeriei, sa ne duca in timpuri de mult apuse cand parfumul nu avea sex, avea doar miros, si cand avea si alte functii decat cele seductive : sacre, tamaduitoare, purificatoare. Totusi nu am inteles de ce de la un demers care se vrea, in vorbe, didactic se ajunge la feromoni si la atractie sexuala, deci tot la seductie. Ceea ce ne ofera de fapt acest brand sunt niste acorduri facute din substante de sinteza care recreeaza naturalul in acorduri simple pe care noi ni le putem combina sau stratifica dupa voia noastra. « Parfumurile » din seria Magnetic Blend pot fi combinate intre ele, dar pot fi combinate si cu « parfumuri » din seria Absolutelor. E ca si cum am cumpara niste kituri de parfumerie a caror combinare o gandim noi insine, adica ne-am initia prin efort propriu in crearea parfumurilor. Ideea nu este deloc noua, in fond azi sunt magazine care ne dau libertatea de-a ne alege 2-3 acorduri pe care sa le combinam intre ele.  Acum ca am inteles ideea, mi se pare ca ni se vand niste molecule de sinteza sau acorduri la preturi uriase. Un flacon costa 170 de euro, iar ca sa faci o combinatie tre sa-ti cumperi minim doua flacoane. Bine gandit de catre producator, dar cam costisitor pentru consumator. Poate as accepta ideea daca flacoanele ar fi mai mici si mai ieftine.




Mirosind Magnetic Blend 7 mi-am dat seama ca suntem de fapt niste vaci de muls prost hranite (suna urat, stiu). Parfumul sau acordul, ca nu mai stiu cum sa-i zic, nu are nici in clin nici in maneca cu muschiul de stejar listat ca unica nota pe Fragrantica. Probabil ca este o regretabila greseala. Este o nota de sinteza care nici macar nu-mi pare noua (se pretinde ca s-ar fi creat in laborator niste macromolecule care ar avea puterea feromonilor). Seamana foarte bine cu Iso E super in care pare a fi pus niste ambroxan si un mosc dulce, cu miros de porumb fiert. Rezultatul ar fi un miros cald, animalic, ceva intre mosc si ambra cenusie. Sa-l porti ca atare nu-i o halvita prea mare, sa-l combini e cam scump. Geza Shoen  vad ca are discipoli si apar tot mai multi creatori de molecule excentrice. Ma intreb care mai este rolul parfumierului cand noua ni se vand macromolecule produse de laboratoarele de chimie. Inteleg ca noi suntem parfumierii, adica ni s-a pasat pisica. Ceea ce ma intristeaza este ca apar case pretinse de nisa precum ciupercile dupa ploaie, care nu produc parfumuri ci ne vand iluzii. Am mirosit atata nisa proasta incat mi se face o pofta nebuna de o lavanda comunista de 4 lei litrul. Cred ca sunt mai multe branduri de nisa decat branduri mainstream. Ma mai intreb unde este arta si cine este artistul ? Daca brandul de nisa ne vinde  molecule de sinteza produse de o stiinta de laborator, artisti ar trebui sa fim noi. Suntem precum soldatii lui Napoleon, toti purtam in ranita bastoanele de maresal.

P.S.:Pentru Franta Fragrantica indexeaza 474 de branduri dintre care 199 sunt de nisa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.