Pagini

Faceți căutări pe acest blog

4 iunie 2015

Sare de baie cu miros gurmand de citrice, vanilie si scortisoara



Am facut multe saruri de baie. De obicei nu folosesc retete ci studiez mai multe, preiau idei si produc spontan ceva. Acum vreo 2 saptamani, insa, am incercat o reteta de la Aroma Zone care promitea o sare efervescenta. Aiurea, desi am folosit exact cantitatile si ingredientele indicate, nu a iesit nicidecum efervescenta.
In retetar era si amidon de malai si nici ala nu mi-a placut caci face apa laptoasa. Bref, a fost cea mai nereusita sare de pana acum. E folosibila, nimic de zis, dar fara a oferi placerea maxima. Azi m-am razbunat si am mai facut o sare. Am folosit diverse tipuri de sare si pulberi mergand pe niste sinergii olfactive pe care le-am mai experimentat la un sapun de care am fost foarte incantata. Eu, la sarurile de baie, nu cantaresc nimic, le fac ochiometric, asa ca n-am sa va spun cantitati. Am folosit 4 tipuri de sare cu granulatie diferita: sare de Himalaya, sare Epsom (sulfat de magneziu, bun pentru detoxifiere), sare de la Marea Moarta si sare de mare (fara alte precizari). Sarea de Himalaya este in cantitatea cea mai mare, cam jumatate din total. Le-am adaugat si o lingura de bicarbonat de sodiu (usureaza exfolierea). Pulberi am pus multe : portocala, mandarina, grapefruit (sunt bune la celulita). Am adaugat si o pulbere de frunze de lime, fantastic de aromata si jumatate de lingurita de scortisoara (asta e buna ca te incarca cu energii pozitive). Astea-s pulberile, toate foarte fine, date prin masina de macinat cafea. Am incercat alta data si cu coaja de portocala rasnita superficial, dar nu-mi place sa o vad plutind prin apa. Prafurile astea dau nu numai miros, dar si culoare sarii. Am pus si ulei esential de portocala, de mandarina, de scortisoara si un extract de vanilie. Mirosul este absolut minunat. Predomina cantitativ portocala. Nu m-am zgarcit ca am facut sarea pentru mine, nu pentru dusmani. Eu uleiuri vegetale nu pun la sarea de baie, desi multi zic ca pun. Nu prea le gasesc rostul caci nu se dizolva in apa, apoi produc conglomerate de bulgari in sare. Cei care le folosesc spun ca ar pune sarea la uscat timp de 24 de ore pe o hartie asorbanta. Pai cum sa se usuce uleiul ? Eventual il papa hartia si ma intreb atunci de ce sa-l mai pun ? Ca sa catifelez hartia? Nici macar nu am incercat ca mi-e frica ca iar iau o teapa. Sunt lecuita de retetele de pe internet. 80% dintre ele sunt, in cel mai fericit caz, proaste, dar am citit si unele de sapun care sunt de-a dreptul periculoase caci au proportii uriase de soda caustica.  Cele mai penibile sunt cele de parfumuri facute cu vodca, cu apa si cu glicerina. Nu sfatuiesc pe nimeni sa le preia de pe Youtube sau de pe alte siteuri de amatori. Chiar si cele de pe Elemental sau Aroma Zone au, multe,  formulari puerile. Parfumeria este un act de creatie bazat pe incercari succesive, cu erori multe. Atat de multe erori si atat de scumpe, incat e mai bine sa va cumparati un parfum bun de nisa. Iesti mult mai ieftin si, cu siguranta, si mai multumiti de produsul final! Desigur ca, daca aveti bani si va chinuie talentul si dorinta de experimente, puteti incerca, dar victoriile vin tarziu, dupa ce ati investit o caruta de bani in uleiuri esentiale sau substante de sinteza sau, poate, niciodata.

Revenind la oile noastre, respectiv la sarea de baie, aparent a iesit bine si miroase excelent. Abia astept sa o incerc. Cu siguranta o sa-i gasesc cusururi caci sunt cam carcotasa de felul meu si n-am facut niciodata o sare perfecta, dar.... perseverez caci sunt mai incapatanata decat un catar. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.