Parfumul este unul interesant, dar complicat si mai greu de descris. Din start trebuie sa spun ca este unul foarte creativ si chiar este un parfum de nisa.
O lectura a parerilor exprimate pe Basenotes este aproape inutila caci jumatate din comentarii dovedesc o testare superficiala, iar cealalta jumatate te arunca in ceata densa, fiecare percepand parfumul in chip diferit. Comentariile de genul : prea aldehidic, are prea multa cerneala le puteti uita. Ele m-au tinut departe de acest parfum multa vreme, taindu-mi elanul de a-l testa. N-am mirosit decat vreo 3-4 parfumuri create de Max Buxton, dar nu mi-a placut niciunul dintre ele. Parfumul asta are o tema : caligrafia japoneza. O creatie pe o tema data cred ca este mult mai dificila decat una libera. Pentru realizarea parfumului, se spune ca Max Buxton ar fi reprodus prin tehnologia headspace mirosul de cerneala Sumi. Cerneala careia japonezii ii spun Sumi este la origine chinezeasca, ea aparand in China pe vremea dinastiei Tang. Calugarii budisti sunt cei care, ceva mai tarziu, au introdus-o si in Japonia. In fapt, sunt niste batoane solide de cerneala neagra (tus) care sunt pisate si apoi combinate cu apa, putand fi obtinute diverse tonuri, de la cenusiu si pana la negru lucios. Batonele au diverse retete de fabricatie, perfectionate in timp, continand cel mai adesea negru de fum, scrum de bambus, clei din oase de peste si petrol lampant. Fac aceasta descriere caci este important cum miroase Sumi. Potrivit descrierii oficiale, parfumul este dedicat caligrafiei si vrea sa obtina un contrast intre « cele doua (din 4) comori ale scrisului », cum le denumesc chinezii : suportul de scris, care poate fi hartia de orez sau matasea de culoare alba si cerneala (celelalte doua « comori » sunt pensula si calimara).
Batoane de cerneala |
Acestea fiind spuse, sa trecem la parfum. Notele de varf
sunt extraordinar de frumoase desi au aldehide. Nu va ganditi la aldehidele
florale, cu miros sapunos din Chanel no.5 si Caleche caci aldehidele sunt
foarte multe si acestea sunt din alt model, ele au rolul de-a face parfumul mai
eteric. Este un miros de o puritate absoluta, curat, dulce, foarte aerisit si
gratios care iti sugereaza ceva imaculat. In cazul de fata, judecand dupa tema
parfumului, banuiesc ca aceasta ar fi imaginea olfactiva a suportului de scris.
Mirosul aduce cu cel al unui ceai fin, aromatizat cu mandarine, facut cu rigurozitate
japoneza caci in Japonia si facutul ceaiului este o arta. Initial compozitia
este destul de rece si cu nuante metalice, dar ea se incalzeste incetisor, pe masura ce intra in evaporare alte note. Ele « murdaresc » albul
imaculat si incalzesc compozitia. Este vorba de coriandru, nucsoara si dafin,
toate puse in doze minimale. Ne aflam intr-o faza de tranzitie in care apare si
magnolia. O magnolie mai putin ampla si cremoasa decat de obicei, transparenta
si aerisita, care se combina frumos cu aromaticele mai sus amintite. A treia
faza, dupa parerea mea, este cea mai nereusita si compromite parfumul. Ea
consta dintr-un miros usor lemnos
combinat cu chimen si foarte putin patchouli. Mirosul nu este neplacut, ceva ma
face sa-l asociez cu lemnul de trandafir, dar mie nu-mi miroase nicidecum a « encre
de Chine ». Mi-am mirosit toate cernelurile si tusurile din casa (si nu am
putine), dar n-am gasit vreo asemanare cu mirosul parfumului. Problema este ca
acest miros se instaleaza si dureaza ore in sir. El are o nuanta usor
florala (un usor miros de trandafir), dar este confuz, dulce si agasant de plictisitor. Tarziu tare, dupa vreo 5 ore, devine mai ambrat, dar tot nu este frumos. In
notele de final il recunosc pe Max Buxton. Cerneala mult trimbitata nu o gasesc
nicaieri. Daca as fi Max Buxton, as renunta la tema caligrafiei, as relua
parfumul, as pastra notele de varf si de mijloc si le-as schimba pe cele de
final care au stricat un parfum minunat. Sexul caruia ii este destinat parfumul
este destul de disputat. Exista un Comme de Garcon 2 Man, deci banuiesc ca,
macar initial, a fost destinat femeilor, dar ulterior a fost catalogat peste
tot ca unisex. Pana in notele de mijloc (inclusiv) eu il gasesc feminin, partea
finala, fiind lemnoasa, este mai masculina, dar, fiind si dulce, tot spre femei trage.
Numele parfumului: Comme des
Garcons 2
Casa: Comme des
Garcon
Concentratie: EDP
An de aparitie: 1999
Creator: Max Buxton
Gen: unisex
Descriere oficiala:
note de varf: aldehide, mandarina, ceai de mate, angelica
note de mijloc: nucsoara, magnolie, coriandru, dafin
indian, cerneala, chimen
note finale: patchouli, cedru, tamaie, vetiver, ambra,
cistus labdanum
Aprecieri personale
Intensitate: medie, siaj modest
Persistenta: longeviv, peste 6 ore
Flacon: standardul casei
Evaluare : 8/10
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.