Pagini

Faceți căutări pe acest blog

31 ianuarie 2012

Amouage- Honour/Women





Este un parfum destul de nou, lansat de casa Amouage in 2011. Sursa de inspiratie declarata a parfumului este opera lui Puccini, Madame Butterfly. Asta mi se pare absolut o bazaconie. Cum sa creezi un parfum care trebuie sa aduca fericire, zambet, frumusete, stare de bine etc. pe o tema atat de tragica ?
Adica eu sa ma parfumez si sa-mi aduc aminte de cate ori ma parfumez de Cio-Cio-San care, abandonata de sotul pe care-l iubea, isi pune capat zilelor ? Falimentara idee ! Pur si simplu anticomerciala ! Singura legatura pe care o vad intre acest parfum si libretul operei lui Puccini este minunatul buchet de flori albe pe care-l ofera parfumul, care imi aduce aminte momentul casatoriei lui Cio-Cio-San cu Mr. Pinkerton. Spotul publicitar al parfumului nu cred ca poate avea vreun impact la public. Este lung, nu prea comunica mare lucru (Cio-Cio-San alergand pe o scara sau citind un ceaslov intr-o casa pustie), drept pentru care e plicticos. Nu mai vorbesc de  imaginea lui Cio-Cio-San din clip, stravezie de slaba, incaltata  cu niste pantofi ingrozitori pe picioarele ei subtiri, cu unghii lacuite cu galben (horror !).

 
In ciuda temei tragice a parfumului si a reclamei lui neizbutite, intr-o sticla minimalista, de un alb imaculat, se afla un parfum superb de  flori albe, cum rar mai intalnesti azi, cand se creeaza mai mult haine de unica folosinta si parfumuri de o zi. Mi-e cam greu sa descriu parfumul caci nu reusesc sa gasesc diferente foarte mari intre notele de varf si cele de mijloc.Mirosul mi se pare cam acelasi, sigura diferenta pe care o constat este aceea ca primele note au o nota de verdeata,  mai multa prospetime si puritate decat urmatoarele, care se indulcesc si se incalzesc.  Se simte un buchet floral extrem de subtil, de gratios si elegant, foarte omogen, in care  pot recunoaste gardenia, iasomia si tuberoza. Gardenia imi pare cea mai pregnanta. Lacramioara o simt doar in notele de varf, apoi imi dispare, iar garoafa nu o pot percepe, in schimb buchetul asta, chiar de la inceput, are o usoara tenta amaruie, foarta placuta, ceva care seamana cu floarea de cires sau samburele spart de cireasa si nu stiu de unde vine aroma asta. E destul de pregnanta in notele de varf, o vreme si in cele de fond, apoi dispare incet. In timp, buchetul asta floral, destul de opulent la inceput, isi diminueaza intensitatea si parfumul devine foarte omogen si cremos, adera frumos la piele. Te insoteste cateva ore bune . In notele finale nu regasesc nici tamaia, nici pielea, cred ca nasul meu nu este prea fin. Prima data mi-a parut un parfum de anotimp cald, dar, incercand sa-l port, mi-a parut total diferit de cel pe care l-am simtit iarna, prea floral si prea tare. Insasi gratia i-a disparut. Initial i-am dat nota 10, dar i-am scazut-o.


P.S.: Mi-a fost greu sa gasesc o Cio-Cio-San cu carura de caprioara, care sa corespunda cu imaginea mea despre ea, sunt cam zdupese cantaretele astea de opera. Nu mai spun ca multe sunt trecute rau pentru rol. Dar, e firesc, conteaza mai mult vocea si mai trebuie si oarece volum.


Numele parfumului: Honour/Women
Casa: Amouage
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2011
Creator: Alexandra Carlin,  Violaine Collas
Categorie olfactiva: floral
Gen: feminin
Descriere:
note de varf: piper, coriandru, rubarbara
note de fond: lacramioara, jasmin, tuberoza, gardenia, garoafa
note finale: ambra, vetiver, tamaie, piele, opoponax

Aprecieri personale
Intensitate: medie
Persistenta: de lunga durata, in jur de 8 ore
Flacon: superb,  minimalist, paralelipipidic- aplatizat, de culoare alba, cu buson auriu
Evaluare: 8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.