Pagini

Faceți căutări pe acest blog

5 august 2012

Achizitie noua

In ultima vreme, am bantuit  prin targurile de vechituri cam fara spor, nu ma pot lauda decat cu o sticla miniaturala de parfum. Este cilindrica, cu varful ascutit, cam bondoaca,  canelata longitudinal.  Pe o parte sunt intrerupte canelurile, acolo unde trebuia sa stea eticheta de identificare, deci banuiesc ca este varianta de poseta a unui parfum comercial. Busonul este simplu, cilindric, din alama. Pare a fi ceva interbelic. 



Mi-am  pierdut ceva vreme sa o identific , dar nu am reusit. Am gasit o varianta asemanatoare, dar cu buson verde, din plastic, prevazut cu un ciucure. Sticla nu pare a avea spatiul nedecorat destinat etichetei. Din pacate, nici aceasta din urma nu poarta un nume. Tot e bine, inseamna ca nu este o sticla comuna, candva o voi identifica...sper. Am banuiala ca e sticla de parfum american.


ULTERIOR:

Cred ca am descoperit numele parfumului: April Showers de la Cheramy. Asa cum banuiam, este un parfum american, lansat in 1921. Cred ca flaconul meu nu are busonul original (adesea anticarii mioritici, ca sa-si faca vandabile flacoanele fara buson, potrivesc busoane de la alte flacoane) caci toate sticlele pe care le-amgasit au busoane din ebonita verde. Dau mai jos doua astfel de flacoane.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.