Pagini

Faceți căutări pe acest blog

6 octombrie 2012

Navegar- L'Artisan Parfumeur


  
Navegar este un parfum foarte bizar si insolit, dar nu ma mira ca este asa caci este semnat de Olivia Giacobetti care, in fiecare parfum, face un fel de arta pentru arta. L-am probat de patru ori si tot nu pot spune multe lucruri despre el. E ciudat prin ingrediente, prin constructie, prin evolutie si prin miros, parca nu e facut pentru pamanteni. Reactiile la acest parfum au fost foarte diferite si fiecare a inteles ce a vrut din el. Asemanatoare sunt doar opiniile privitoare la longevitatea si siajul parfumului. Toti spun ca e un parfum discret, fara siaj sau cu siaj redus, putin longeviv.



Parfumul incepe cu  ceva care seamana a crema de lamaie amestecata cu resturi lemnoase proaspete de la un creion  ascutit. Desi parfumul nu pare a se schimba pe parcursul evolutiei sale prea mult (nu pare a avea note de varf, fond si baza) uneori simti miros de castravete, alteori miros de asfalt incins udat de ploaie, alteori miros de praf piperat. Ca sa simti ceva trebuie sa stai cu nasul  foarte aproape de piele, siajul este nul. Singurul parfum cu care imi seamana putin este Naomagic de la  Naomi Campbell care , fiind aparut in 2000, este posibil sa fi fost inspirit de Navegar. Desi unii spun ca parfumul ar avea ceva marin si simt sare, eu il gasesc foarte uscat si prafos si nu reusesc sa fac vreo legatura cu marea si navigatia. Imi pare ca un puf calator de papadie, care dispare si reapare.  Initial si eu am zis ca este un parfum  efemer pentru ca sunt momente in care ti se pare ca a disparut si nu il mai urmaresti. In realitate, asa discret cum este, tine vreo 8 ore si devine obsedant. Ultima oara cand l-am probat era seara, l-am urmarit vreo 2 ore, nu am simtit nicio evolutie  si, crezand ca parfumul este pe duca, m-am culcat. Cand m-am trezit dimineata l-am regasit pe incheietura exact cu acelasi miros. Deci parfumul este longeviv, dar rabdarea noastra este limitata si este firesc sa fie asa pentru ca parfum mai liniar decat acesta nu cred sa existe. Mie parfumul nu-mi place deloc, chiar imi produce greata, dar daca stau bine si ma gandesc nici nu-mi pare ca ar avea un miros potrivit pentru un parfum. Cred ca ar fi mai potrivit ca miros de pudra sau ca miros de ambient intr-un spital. Eu nu pot relationa cu parfumul, nu-mi starneste nicio emotie, nu-mi creeaza nicio imagine, atata doar ca-l gasesc insolit si memorabil, cu individualitate bine conturata. Din lista de ingrediente reusesc sa descopar foarte putine in parfum ceea ce este de mirare caci toate au mirosuri foarte bine conturate (nu simt romul, ghimbirul, anasonul si tamaia). Pot inregistra parfumul la experiente olfactive ciudate, doar atat.

Numele parfumului: Navegar
Casa: L’Artisan Parfumeur
Concentratie: EDT
An de aparitie: 1998
Creator: Olvia Giacobetti

Categorie olfactiva: oriental condimentat
Gen: unisex
Descriere oficiala:
note de varf: lamaie, piper rosu, ghimbir
note de fond: rom, anason stelat
note finale: cedru, guaiac, tamaie


Aprecieri personale
Intensitate: foarte discret, fara siaj
Persistenta: foarte longeviv, in jur de 8 ore
Flacon: standardul casei
Evaluare: 4/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.