Pagini

Faceți căutări pe acest blog

25 decembrie 2012

Orangers en Fleurs- Houbigant




Parfumul este un floral foarte bogat si opulent, cu un siaj puternic, care va fi apreciat cu siguranta de doamnele care iubesc iasomia si tuberoza, fiind si un parfum care are ingrediente de buna calitate.
Partea de inceput a parfumului este un fel de dulceata de flori. Trandafirul aproape ca nu se simte, predominante sunt iasomia si floarea de portocal. Desi parfumul este foarte opulent, n-as putea sa zic ca este sufocant, iar florile au prospetime si viata in ele. Prin ingrediante, parfumul imi aduce aminte, inevitabil, de Fleurs d’Oranger de la Serge Lutens, fiind insa mult mai bun si mai rafinat decat acesta din urma si mai usor de purtat caci, in ciuda densitatii, parfumul este destul de aerat si luminos. Evolutia parfumului este aproape imperceptibila, treptat, insa, iasomia care este initial dominanta, cedeaza locul ylang-ylang-ului si tuberozei. In prima parte a parfumului, desi se simte, floarea de portocal este intr-un plan secundar, ulterior va reusi  insa sa se impuna. Este o floare matura, aproape fanata de caldura verii. Personal, mi-ar fi placut sa fie mai gratioasa si mai proaspata. In Azemour, parfumul lui Marc Antoine Corticchiato, este o floare de portocal pe gustul meu. Parfumul de aici incolo este foarte liniar, toarce indelung ca o pisica, fiind destul de longeviv. Avand in vedere opulenta, nu-l vad purtat decat seara.


Numele parfumului: Orangers en Fleurs
Casa: Houbigant
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2012
Creator:
Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: trandafir turcesc, flori de portocal, iasomie egipteana
note de fond: ylang-ylang de Comore, tuberoza, nucsoara
note finale: cedru, mosc

Aprecieri personale
Intensitate: destul de opulent
Persistenta: 5-6 ore
Flacon: inalt, paralelipipedic, cu umerii rotunjiti, din cristal transparent
Evaluare: 8/10

8 comentarii:

  1. Uff, hertha, complicat e sa posteze cineva la tine.... e a treia oară când îmi înghite comentariul și cred ca e și ultima, mă las păgubașa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Uneori crezi ca nu ti-l publica si ti-l publica de doua ori. Alteori ti-l papa. Pentru siguranta, copiaza-l inainte de a-l publica.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie, in ultimul timp, nu mi-a facut figuri. Si eu postez la fel ca si voi la comentarii. Iti lipseste exercitiul ca te-ai indepartat de parfumuri pentru o vreme:)

    RăspundețiȘtergere
  4. M-am depărtat de tot, M-am plictisit. Nu e nimic de aflat despre ele, cel puțin pentru mine. Îmi place același gen de parfum ca la 20 de ani, nu s-a schimbat nimic..florale sau vanilie și paciuli gurmand gen Angel... nu am evoluat deloc, nu am descoperit nimic care sa merite timpul și efortul.....eu nu mai am curiozități, mostrele mă plictisesc, maxim sa încerc una la săptămână... Așa mult îmi doresc sa ajung la sub 10 parfumuri ca nici nu pot sa-ti spun!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mihaela, crede-ma ca te inteleg. Si eu imi doresc sa am cel mult 10 parfumuri pe care, insa, sa le iubesc din tot sufletul. Adunam mult balast inutil lasandu-ne seduse de comentarii traznitoare sau de reclama. Eu am facut multe cumparaturi inutile pe vremea cand in Romania nu existau esantioane si se gaseau online o serie de parfumuri care nu mai erau la raft in magazine. De probat, imi place sa probez parfumuri caci sunt curioasa de felul meu, dar sa aduni sute de parfumuri mi se pare inutil chiar de le-ai iubi pe toate caci nu ai cand sa le porti. Eu am multe parfumuri din categoria de seara, pe care eu nu le pot purta ziua, iar ocaziile de a le purta sunt foarte putine caci fac parte din categoria oamenilor diurni cu toalete simple si lejere. La nunti, botezuri nu ma duc si nici star tv. nu sunt ca sa ma copleseasca evenimentele. M-am lasat sedusa de mirosul lor, dar nu prea le gasesc intrebuintare. De 3 ani de zile nu am reusit sa termin nici macar un parfum. Am facut enorm de multe cadouri in familie, in ideea de a mai scapa de cele greu purtabile sau care nu-mi plac, dar tot am prea multe. Mi-ar placea sa pot purta macar o saptamana un parfum pe care-l iubesc, dar am ajuns in situatia paradoxala sa port mai mult parfumuri care nu prea imi plac, in speranta ca scap de ele. Forumurile de parfumiste sunt, dupa mine, un mare pericol caci se nasc pe ele competitii de garderoba si incurajeaza dezvoltarea unui snobism fara limite. Asa ca prefer sa le citesc, dar sa stau departe de ele. Singurul forum care imi place este Basenotes, dar citesc de la el doar rubrica dedicata parfumierilor amatori. Bun, vreo 3 dintre "amatori" au deja branduri de nisa. Este singurul forum de pe care am invatat ceva si care contine informatii utile pentru mine. Am depasit demult faza in care miros parfumuri pentru ca as vrea sa fac o cumparatura adecvata gustului meu, eu nu mai vreau sa fac nicio cumparatura ca am parfumuri pentru doua generatii, dar parfumul este un hobby al meu , la fel cum au fost si florile. Este spatiul meu de relaxare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa simt si eu. Multumesc! In sfarsit ma intalnesc in idei si perceptii cu o alta persoana amatoare de parfumuri. Eu am avut cam 50 sticle anul trecut plus nenumarate mostre si decanturi. S-a terminat ca perioada aia in viata mea. Am vamdut si daruit si acum am 18 sticle curente, vreo 5-6 decanturi care imi plac cu adevarat si 2 sticle cu valoare sentimentala, pe care nu le mai folosesc dar imi place sa le am acolo. Din cele 18 sticle, cam 10 sunt cu adevarat parfumuri care imi plac 100%. Care imi dau o bucurie reala cand le pufai si care imi schimba starea de spirit. Eu le numesc pe astea parfumuri necesare. Problema este ca pt a desciperi aceste parfumuri eu nu aveam nevoie de 5 ani de cumparaturi si parfumo-manie, nici de suma cheltuita in acesti 5 ani...(mi-a si jena sa o pomenesc, chiar si fata de mine). Intr-o luna, intrand in parfumeriile din mall si proband linistit eu ajungeam la aceste parfumuri fara nicio frasuiala si fara atata tambalau. Cand ma gandesc la perioada in care cumparam aiurea, doar pt ca mi s eparea ceva placut, imi vine rau!

      Ștergere
    2. Continuare: Nici eu nu sunt star si nu participi la activitati nocturne de party , dar eu port parfumurile fara sa-mi pese de ocazia pt care le simt menite. E adevarat ca ador sa fiu bine imbracata si machiata dar nu sunt genul "papusel" idiot cu tocuri de pitzipoanca, buze de rata si 1000 de tone de pudra pe fata. Ma alint si eu si ma ingrijesc, dar in ton cu varsta, educatia si stilul meu de viata. Ei, daca imi place un parfum, il pun indiferent de zi, ora, tinuta sau mai stiue eu ce alta definitie. Abuzez de priviliegiul de a fi femeie si ma parfumez cu ce am chef. Poate sa fie de seara si de gala, daca am pofta de el, ii dau bataie si cu el ma parfumez. Poate sa fie de iarna, daca sunt 45 de grade si am eu impresia ca mi-ar fi pofta de elm pe ala il pun. Nu mai incerc sa termin nimic din ce nu imi place, intai le-am pus intr-o cutie in dulap si dupa 6 luni de tinut acolo mi0am dat seama ca nu le port si nu imi plac si le-am daruit sau vandut, chiar in hal de pret. Daca exista in vata mea , dar eu nu le port, atunci nu sunt decat un balast care ma impiedica sa le utilizez pe cele care ma fac cu adevarat fericita. Tind spre o garderoba de parfumuri in care toate parfumurile sa ma satisfaca si sa imi dea o stare de bine. De asta si eu fug de forumurile de parfumiste, ba chiar mi-am abandanot propriul site, fara niciun regret. Am trecut prin asta, nu mai vreau, din punctul meu de vedere, este o prostie sa te lasi manipulat de x, y si z care oricum n-au in cap decat graunte. Mai este si problema ïnsotirii", fie ea si virtuala. Eu sunt o persoana extrem de selectiva in viata reala, Din toate punctele de vedere. Stiu exact ce imi place si care este aria mea de interese. Snoaba sunt mult mai mult decat pot lasa impresia pe net, dar sunt snoaba in alte domenii, nu ale parfumurilor. In ce priveste muzica, literatura, esteticul, colectionarea de antichitati, acolo , da, sunt, poate nu snoaba, cat incapabila de "populisme". Lumea mea interioara, a mea si a sotului meu are o ingustime de nisa, ca sa zic asa. Nici nu ar putea fi altfel, asa am fost educati amandoi si ne simtim excelent in felul acesta. ca atare, eu nu simt nevoia sa-mi dau ochii peste cap ca ma parfumez cu nu stiu care parfum de nisa care costa nu stiu cat. Nu avem nevoie de asta, pentru ca la nivel cultural, "snobismul"si elitismul nostru funciar ne traseaza foarte clar liniile de valoare. Nu am nevoie de un parfum ca sa simt ca sunt deosebita si evadez din mediocritatea unui cotidian banal si fara orizont. Nu, chiar de loc. Ma pot uita 3 luni la un joc de culoare sau la niste statui si nu ma plicitsesc de loc, pot sa bat magazinele in cautarea nuantei perfecte pana lesina din cauza mea toti vanzatorii din Bucuresti si nu fac asta "ca sa ma dau mare", ci pentru ca asa sunt eu fericita si astea sunt lucrurile care conteaza cu adevarat pentru mine, sa fie totul perfect inchegat si unitar din punct de vedere estetic si valoric. Deci, nu am nevoie sa imi cumpar Xerjoff sau mai stiu eu ce ca sa ma simt speciala! :)))

      In plus, foarte putini din oamenii de pe forumurile de parfumuri mi-ar putea fi prieteni in viata reala, si atunci, ce sa caut eu acolo? Nu mai caut nimic, am pierdut si asa prea mult timp si bani cu acel univers. E, oricat ai fi de pasionat, o ciorba in care vrei nu vrei te freci de oameni cu care in viata reala nu ai schimba doua vorbe... Eu nu mai simt ca sunt dispusa sa discut cu ei... :)

      Ștergere
  6. Mihaela, sa fim seriosi, nici nu ai ce sa discuti cand totul se reduce la ce mi-am cumparat, ce port azi, schimburi si vanzari, iar daca vrei sa dai un sfat de bine (zici tu) se interpreteaza ca fiind rautacios sau ironic. Orice discutie in contradictoriu este interpretata ca cearta si ca sa fii admis in cercul select trebuie sa te rezumi la felicitari. Asta nu e dialog si nici loc in care ai putea face purici. Cu socializarea pe internet m-am cam lamurit si eu, motiv pentru care nu ma prinzi pe Facebook. Chiar nu sunt genul care sa ma imprietenesc cu jumatate din mapamond. Este motivul pentru care nici nu-mi fac reclama blogului pe facebook si nu cer niciun like de la nimeni. De scris pe blog, scriu cand am chef, nu ma stresez de parca as avea teme de facut. Probabil ca la un moment dat il voi abandona cum am abandonat si forumul si site-urile de plante. Acolo investitia de timp a fost mult mai mare si la sfarsit chiar am avut senzatia inutilitatii ei. Cand le-am dat delete, la toate in aceeasi zi, am simtit si eu ca mi-am irosit 5 ani din viata.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.