Pagini

Faceți căutări pe acest blog

12 iunie 2013

Un sapun « gourmet »





Am sau n-am nevoie, ma apuca uneori o pofta sa fac sapun…E asa ca un fel de idee obsedanta , de care nu scap decat facamdu-l. De data aceasta am si facut destul de mult caci era musai sa probez tava de turnare din silicon. Nu e rea, atata doar ca sapunurile, dupa taiere, au o forma trapezoidala care nu mi se pare prea comoda la folosire, drept pentru care eu le-am taiat colturile. Sapunul foloseste ca ingrediente untul de palmier (am ales un unt portocaliu la culoare ca sa rezolv si problema culorii), uleiul de cocos si uleiul de olive. In pasta s-au amestecat si pulbere de coaja de portocala si scortisoara care i-au dat o textura frumoasa sapunului si culoare. Mirosul a fost amplificat de o combinatie de 1 :1 de ulei esential de portocala si scortisoara. Fundul tavii a fost tapetat cu coaja de portocala pisata din care am pus si deasupra « cozonacului ». Mirosul este demential. Banuiesc ca este si bun caci am avut grija la calcularea cantitatilor sa-mi iasa toti indicii sapunului in parametri normali. Cat este de bun vedem peste o luna. Ph-ul sapunului, masurat cu hartie indicator, este neasteptat de bun pentru un sapun de casa, undeva intre 7 si 7,5, deci este un spaun bland si prietenos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.