Pagini

Faceți căutări pe acest blog

27 februarie 2014

Boudoir-Vivienne Westwood


Am vrut sa probez de multa vreme Boudoir caci circula pe net multe povesti si descrieri incitante despre el. Doar aldehidele enumerate in lista oficiala de note ma cam speriau si-mi temperau curiozitatea. Despre creatorul parfumului, Martin Gras, nu stiu nimic, e primul dintre parfumurile lui pe care il miros. De altfel, nici nu are prea multe. Parfumul este destul de greu de descris. Marturisesc ca l-am mirosit de trei ori pana sa fiu in stare sa scriu oarece despre el.  Parfumul este unul de creatie in chip evident, iar nasul care l-a facut imi pare unul foarte talentat caci parfumul are o evolutie absolut spectaculoasa. Numele parfumului este foarte potrivit, dar putea sa se numeasca si Moulin Rouge si Bordel de Lux. Cu asta cred ca am lamurit cat de cat tema parfumului: femeia. E o femeie fatala care te atrage cu tot ce poate si te imobileaza precum o caracatita. Nu stiu daca e frumoasa caci are toata recuzita de farmece pe ea: farduri, fond de ten, pudra, parfum, desuuri provocatoare. Utilizeaza toate armele din dotare si biruieste orice inamic. 
Dar sa vedem parfumul. Primul fas iti aduce un nor aldehidic si un miros generic floral. E un miros cam ascutit, usor frivol si strident, numai bun sa atraga privirile, sa devina obiect de interes. Nu sunt aldehide din alea ucigatoare, aducatoare de asfixie si dureri de cap, sunt tolerabile, Dupa ce-si pierde ascutimilie aldehidice, se transforma intr-un floral retro, elegant si destul de cuminte. As zice de tip burghez. Sunt multe flori anonime. Spun anonime caci ele isi topesc individualitatea intr-un buchet ametitor, dens, lasciv si lipicios. Sunt flori usor fanate, aproape de scuturare, dar captivante. Nu mi-am batut capul sa le identific, cred ca e cam greu. Poate e o zambila si o garoafa, poate altii simt mai multe. Parfumul are ceva dracesc si parsiv in el. Pe mine ma captiveaza desi nu pot sa zic ca imi place. Incet, se insinueaza o nota animalica care nu este urata, are ceva atractiv in ea. Unii vorbesc de transpiratie, eu nu as zice. E un miros de femeie alergata sau usor nadusita, dar nu este dezagreabil. Alergata de cine? Nu stim. Parfumul degaja efectiv caldura umana. De la iris se simte si un miros de ciorapi incinsi. Parfumul este destul de dulce, dar nu pot spune ca este prea dulce, e suportabil. Mai interesanta decat opinia mea cred ca ar fi cea a unui barbat confruntat cu subiectul Boudoir. Uneori nici nu mai miroase a parfum, ci a crema hidratanta sau unt de corp, parfumul insusi devenind cremos. Alteori simti peste flori polen si miere. Urmeaza o faza absolut letala. Parfumul, deja un floral intoxicant, se murdareste. Responsabil este tutunul. Sa nu va imaginati tutun de pipa select sau tutun de tigara fumeganda. Este miros de frunza de tutun pusa la uscat, e semiverde si, cu putina imaginatie, iti poate aduce aminte chiar de urina. Tutunul asta copleseste tot parfumul si anihileaza florile. E faza cea mai "delicata"  a parfumului. Pana acum a fost cum a fost, dar acum incepe greul pentru purtator. Nu pot sa va mint si sa va spun ca miroase frumos, dar pot sa va consolez si sa va spun ca am mirosit o urina mult mai realist redata macar in doua alte parfumuri care cu greu pot fi intrecute. In cazul de fata e doar tutun amestecat cu miere. Florile si-au dat obstescul sfarsit, s-au scuturat.  Doar o narcisa se iteste din marea de tabac, dar si narcisa este indolica. Dar cred ca, deja, am scris prea mult si am devenit plictisitoare, asa ca ma opresc caci ce a fost important am spus. Urmeaza agonia. Parfumul este de testat caci este foarte interesant. De purtat… il poarta cine poate. Categoric, nu e genul meu.

Numele parfumului: Boudoir
Casa: Vivienne Westwood
Concentratie: EDP
An de aparitie: 1998
Creator:  Martin Gras
Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: aldehide, neroli, galbenele, zambila, bergamota
note de mijloc: coriandru, garoafa, iris, iasomie, trandafir, narcisa, cardamom
note finale: santal, patchouli, scortisoara, vanilie, tutun

Aprecieri personale
Intensitate: opulent, cu siaj destul de pronuntat
Persistenta: ore in sir, nenumarate
Flacon: conceput de Fabrice Legros, vezi fotografia
Evaluare: 7/10


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.