Pagini

Faceți căutări pe acest blog

17 februarie 2014

Ivoire-Pierre Balmain


Parfumul Ivoire a aparut in 1979. In 2012 venerabilul a fost relansat intr-o varianta moderna, noua compozitie datorandu-se lui Michel Almairac si Jacques Flori. Chiar daca mai exista nostalgici multi care plang dupa varianta 1979, noua versiune a fost bine intampinata si a placut chiar unora atasati sufleteste de vechiul parfum, unii gasindu-l chiar mai bun.
Nu cunosc vechea varianta si era sa nu o cunosc nici pe aceasta daca nu imi luam inima in dinti si nu-l comandam orbeste. Parfumul este unul foarte feminin si elegant, aflat undeva la mijlocul drumului intre clasic si modern. Debuteaza cu citrice si note verzi, mieroase si usor sapunoase, apoi isi expune cu generozitate un buchet floral frumos, dulce, cu acelasi iz de miere, totusi nu atat de dulce incat sa provoace disconfort. Pentru scurta vreme se simte violeta, ulterior devine stapan trandafirul, mult rotunjit de ylang ylang. Parfumul este luminos si, desi este elegant, nu este genul care sa te asupreasca. Liniaritatea l-ar recomanda pentru un parfum semnatura, mai ales ca are suficient de multa personalitate. Consider ca este o achizitie buna si  ca este mult mai bun decat parfumuri care au de 3 ori pretul lui. E mult subevaluat ca pret si poate de aceea lumea il priveste cu reticenta, mai ales ca se stie ca este si reformulat. E un parfum atemporal, la fel ca L’Air du Temps, fara a se intelege de aici ca ar avea asemanari. Spre final pierde din opulenta florala, dar castiga tandrete, mulandu-se frumos pe piele. Are proiectie buna timp de o ora, apoi devine mult mai estompat. Ar putea deranja la el nota sapunoasa, nu toata lumea o suporta.

Numele parfumului: Ivoire
Casa: Pierre Balmain
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2012
Creator:  Michel Almairac, Jacques Flori
Gen:  Descriere oficiala:
note de varf: mandarina, galbanum, frunze de violeta
note de mijloc: trandafir, ylang ylang, iris
note finale: vetiver, cedru, patchouli, vanilie

Aprecieri personale
Intensitate: destul de opulent, cu siaj frmos
Persistenta: in jur de 4 ore
Flacon: rectangular, extraplat, din cristal transparent
Evaluare : 7/10

5 .02. 2015

Intre timp am avut ocazia sa miros si varianta vintage a parfumului. Gasesc ca noua varianta este mult mai buna. Varianta veche are o tenta animalica ponuntata si de vina este asafoetida,  care are un miros care aduce cu transpiratia. Desigur ca este sapunos caci este aldehidic. Este si mieros. Mirosul lui imi aduce aminte de detergentul lichid de rufe numit Deval din anii comunismului.


Un comentariu:

  1. Este intr-adevar exact asa cum l-ai descris! Pana acum este singurul parfum din colectia mea care spune totul despre mine. Parca a fost croit pentru mine. Nu este inca semnatura mea, dar are foarte mari sanse sa devina deoarece cu fiecare purtare ma atasez si mai tare de el. Am in plan sa iau si Eau d'Ivoire, dar mai intai il vreau pe Jolie Madame. Mi-am promis ca daca imi cumpar inca 3-4 parfumuri Balmain, dupa aceea ma cumintesc. Am multe dorinte parfumate dar obsesia mea pentru casa Balmain creste zi de zi.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.