Pagini

Faceți căutări pe acest blog

16 aprilie 2014

Zucchero Nero- Odo-Res




Daca citesti notele parfumului Zucchero Nero esti pus in mare dificultate. Numele parfumului ti-ar sugera ceva dulce si intunecat, poate un gurmand, dar notele te lovesc in moalele capului : zahar ars , ghimbir si cauciuc. Oare ce poate sa iasa din combinatia asta, mai ales ca mirosul de cauciuc este indeobste incadrat la «  mauvaise odeurs » ?
Cauciucul stiu ca a mai fost in cel putin doua  parfumuri, unul este un parfum de la Demeter, celalalt este de la in brand mai putin cunoscut. N-am mirosit niciunul dintre ele si, cu siguranta, nu mi-as fi dorit sa-l miros nici pe acesta de la Odo-Res daca  i-as fi stiut notele. Asta este, avem toti idei preconcepute. Numai ca nu le cunosteam.  De la prima mirosire, Zucchero Nero mi s-a parut interesant.  Incepe  dulce, dar are un aer fresh. Eu as fi zis ca este o bergamota dulceaga. Ghimbirul stiu cum miroase, si ca radacina si ca ulei esential. Daca radacina miroase minunat, uleiul esential miroase cat se poate de urat. Intotdeauna m-am intrebat ce ghimbir o fi fost folosit in Five O’Clock au Gingembre caci acolo e un ghimbir cat se poate de frumos care aduce aminte de mirosul botanic al radacinii. In acest parfum nu simt ghimbir. Mie imi pare ca are, pe langa bergamota,  vetiver si, poate, ceva cedru. Deci ce miros eu nu seamana practic cu niciuna din notele oficiale ale parfumului.  Nu va speriati de cauciuc si nu va imaginati cauciuc ars ca nu este cazul. Sincer nici nu stiu cum se poate obtine din latex un produs parfumant. Desigur ca toti avem in nari mirosul ala de cauciuc ars industrial si la el ne duce gandul. Parfumul are un aer fresh,  este  amarui (ceva ce aduce putin cu pelinul, dar si cu coaja de grapefruit),  eteric si masculin (el este dat ca fiind unisex, dar mie imi pare clar masculin). Are o intensitate medie, dar  are ceva nobil in el.  Imi place amareala lui, e decorativa .  Spre final imi miroase a radacinoasa comestibila, asa ca un fel de telina. Parfumul are personalitate si iese din banalul parfumurilor barbatesti care, dupa mine, miros cam  la fel. Desigur ca, atunci cand spun asta,  am in vedere parfumurile mainstream care folosesc la nesfarsit 2-3 substante de sinteza minune care le asigura longevitatea. Nisa este mai creativa. Marturisesc ca parfumul acesta este o enigma pentru mine, dar nu sunt prea importante notele, mai important este ca parfumul da bine.  Este usor de purtat si are eleganta aia tipic italieneasca, lipsita de trufie, fireasca. Siajul este decent. Oricat s-ar da barbatii in vant dupa proiectii uriase, mie mi se pare de prost gust sa umpli o camera cu mirosul tau.  Mai accepti asta de la o femeie care vrea neaparat sa fie bagata in seama,  sa fie « l’ombelico del mundo », dar un barbat are o groaza de alte mijloace de seductie. Longevitatea probabil ca va fi considerata redusa. Pe mine nu tine mai mult de 3 ore.

Numele parfumului: Zucchero Nero
Casa: Odo-Res   
Concentratie: 
An de aparitie: 
Creator: 
Gen: unisex
Descriere oficiala: zahar ars , ghimbir, cauciuc

Aprecieri personale
Intensitate: medie
Persistenta: in jur de 3 ore
Flacon: standardul colectiei, paralelipipedic, inalt, din cristal de culoare maro inchis, buson transparent
Evaluare : 7/10


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.