Pagini

Faceți căutări pe acest blog

22 iunie 2014

Roma-Laura Biagiotti




Versiunea actuala nu prea imi seamana  cu ce am mirosit eu in urma cu vreo 15 ani. Roma de pe vremuri era chiar un oriental si inca unul destul de opulent. Nu-mi amintesc mare lucru despre el, doar ca era un parfum clasic , cu o nota animalica si foarte tare pe care nu-l puteam purta caci imi dadea dureri de cap.
Nota animalica  mi se parea foarte pronuntata. Am tinut esantionul vreo 2-3 ani, dupa care l-am facut cadou caci nu-i gaseam vreo intrebuintare.  Roma actuala mi se pare foarte subtire si nu prea imi seamana a parfum oriental. In deschidere, desi are ceva citrice nonviolente, parfumul este caldut, cremos, moale si dulce. Este usor remarcabila o menta care-i da o usoara prospetime. Debutul imi pare cam unisex, dar placut. Tot asteptand sa apara partea florala care nu vrea sa vina, imi pare ca parfumul se urateste, capata o tenta murdara si se amaraste. Poate de la grapefruit…. Menta devine mai proeminenta si mai aspra, dulceata se diminueaza sensibil. Nu-mi place ce miros ! Oare mi-a tras Aoro o teapa ? Parfumul nu are nicio floare ! Este doar menta in agonie pe un fond cam unsuros. Asta la 15 minute dupa pulverizare. Chiar nu stiu ce sa cred. Ma abtin de la evaluarea parfumului caci ce am eu aici este foarte dubios si nu pot sa cred ca licoarea asta a putut smulge comentarii pozitive de la cineva. In plus, nu-mi seamana deloc cu ce am mirosit eu pe vremuri. Admitand ca l-au mai diluat si reformulat, tot trebuia sa mai semene cat de cat cu originalul. Lipsa florilor, nu putine in lista oficiala, toate cu miros inconfundabil, mi se pare cea mai dubioasa. Daca asta este parfumul real, este jalnic. Poate fac de undeva rost de o strop cumparat din alta parte…

Numele parfumului: Roma
Casa: Laura Biagiotti   
Concentratie: EDT
An de aparitie: 1988
Creator: 
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: coacaze, bergamota, grapefruit roz, menta, zambila
note de mijloc: garoafa, iasomie, lacramioara, trandafir
note finale: ambra, santal, patchouli, zibeta, vanilie, muschi de stejar, smirna

Aprecieri personale
Intensitate: medie
Persistenta:  efemer
Flacon: vezi fotografia
Evaluare :


7 comentarii:

  1. Draga Hertha,
    De cand am descoperit blogul tau caut sa-ti trimit un mesaj privat si nu reusesc ("meandrele" netului nu sunt punctul meu forte), asa ca am alungat de fiecare data gandul, pana cand, rasfoind prin postarile tale mai vechi, am citit randuri pline de miez, scrise de un om talentat, nu numai in ale parfumurilor. Consecinta fireasca a fost sa plasez la intamplare mesajul meu, sper sa-l citesti, caci vreau sa-ti transmit admiratia mea pentru modul in care ne oferi povesti despre parfumuri, ca mici lectii de rafinament si traire olfactiva.
    Desi sunt o pasionata de parfumuri, "performantele" mele sunt nesemnificative in raport cu ale tale. Tehnic, am descoperit multe date importante pe acest blog, m-am regasit in preferintele tale sau am gasit puncte de vedere diferite de ale mele... Interesul meu insa depaseste simpla informare. Asa cum citesc presa zilnic, am zilnic momentul meu hertha, cand scotocesc prin povestile tale pastila mea de fiecare zi. Dincolo de poezia parfumului, ma invaluie poezia discursului tau, povestea ta, si din fiecare relatare te alcatuiesc treptat, intr-un colaj de sentimente, experiente si visuri. Te felicit pentru ce construiesti aproape in fiecare zi, pentru pasiunea cu care imprastii povesti despre parfumuri si viata!
    Oana

    RăspundețiȘtergere
  2. Auu! M-ai coplesit cu laudele, Oana. Multumesc ca ma vizitezi. Ma bucur ca avem o pasiune comuna.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu cunosc varianta initiala dar din mostra pe care am testat-o nu pot sa imi dau seama unde sunt florile. Parfumul e slabut, se simte menta la inceput, are o usoara tenta masculina seamana mai mult cu un after shave. Poate mostra e de vina, o fi fost etichetata gresit. Sincer nu vad pe nimeni purtandu-l, desi are recenzii bunicele. Cred ca mostra pe care am testat-o noi e de vina. N-o fi fost depozitata corespunzator.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-a parvenit mesajul tau, Amira, in legatura cu Roma, dar vad ca pe blog nu este inregistrat. Am crezut ca mi s-a defectat nasul. Poate o fi esantionul de vina, o fi un parfum vechi, nu stiu ce sa mai cred, dar este clar nevandabil parfumul din el. Poate il gasim la o alta sursa...

    RăspundețiȘtergere
  5. Bun, iata ca a aparut si mesajul tau.

    RăspundețiȘtergere
  6. Varianta actuala nu seamana deloc cu cea de acum 15 ani intr-adevar,eu am achizitionat parfumul acum 15 ani dintr-un butic si mi-a placut,Am retinut notele orientale,placute,armonioase,pe cand cel testat acum mi-a provocat greata si lesin la propriu,eram pe strada si am crezut ca lesin,imi dadusem cu el pe o esarfa si am scos-o de la gat,nu mi-a venit sa cred,un esec total,total disappointed.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.