Pagini

Faceți căutări pe acest blog

19 iunie 2014

Tocade-Rochas




Tocade este un parfum creat de un mare parfumier, Maurice Roucel. Este mult subevaluat, azi il poti gasi la preturi derizorii. Are foarte multa personalitate, este inconfundabil. Eu nu il iubesc, dar cred ca amatoarele de parfumuri dulci, cu multa vanilie, ar putea sa faca o pasiune pentru el.
Notele din lista oficiala sunt numeroase, dar multe sunt greu sesizabile. In esenta lui, este un parfum simplu, un fel de oda adusa vaniliei. Marele pacat este ca nu este o vanilie adevarata (Bourbon),  ci o biata vanilina care nu poate face minuni. O varianta de Tocade cu ingrediente de calitate, cred ca ar putea fi un parfum de exceptie. Inceputul parfumului este bland si mieros, dar are oarece prospetime data de geranium. Vanilia se simte inca de la inceput si va strabate ca un fir rosu intreg parfumul. Si ambra se simte de timpuriu, ea dand o tenta balsamica parfumului. Cred ca acordul ambrat are si ceva balsam de Tolu in compozitie. Florile au un rol secundar. Singura floare pe care o simt este un trandafir confiat. In notele de mijloc, parfumul imi seamana  cand cu bomboanele colorate in forma de ousoare, cand cu un rahat turcesc de trandafiri. Desi e dulce, aproape lipicios, este si un suflu prospat in parfum, ceva cu un iz putin camforat (posibil patchouli).  Vanilie cu un aer proaspat am mai simtit in Kenzo/ 5,40 p.m. Madagascar. Parfumul este moale, caldut si foarte liniar. Are si o usora nuanta sapunoasa. Cand il mirosi, ai impresia ca va dura o vesnicie si chiar dureaza mult. Siajul este si el bunicel. Luca Turin i-a dat 5 stele, eu nu ii voi da atatea.  Parfumul imi pare ca are ceva exagerat: prea multa vanilie, prea multa dulceata, prea multa chimie. L-as fi dorit mai finut, mai subtil. Tresor, in varianta actuala, mi-a mai dat o impresie de felul asta, dar la Tresor se ajunge la grotesc si antiparfum. Casmir/ Chopard  este un alt parfum incarcat pana la saturatie. De-a dreptul vascos si, pentru multi, indigest. In concluzie, nu-l recomand pe Tocade, doar va indemn sa-l probati caci nu se stie niciodata de unde sare iepurele.

Numele parfumului: Tocade
Casa: Rochas     
Concentratie: EDT
An de aparitie: 1994
Creator:  Maurice Roucel
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: note verzi, frezie, bergamota, geranium
note de mijloc: magnolie, iris, orhidee, iasomie, lacramioara, trandafir
note finale: patchouli, ambra, mosc, vanilie, cedru

Aprecieri personale
Intensitate: opulent,cu siaj bunicel
Persistenta: longeviv desi este EDT
Flacon:  modest, cam kitsch, vezi fotografia
Evaluare : 7/10 

2 comentarii:

  1. Mie acest parfum nu îmi place deși eu iubesc parfumurile dulci,acesta este prea vanilat,prea grețos,pe pielea mea se transforma și miros a zahăr vanilat ceea ce e grotesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie acest parfum nu îmi place deși eu iubesc parfumurile dulci,acesta este prea vanilat,prea grețos,pe pielea mea se transforma și miros a zahăr vanilat ceea ce e grotesc.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.