Pagini

Faceți căutări pe acest blog

28 august 2014

Coriandre- Jean Couturier



Ca mai toata lumea care cunoaste acest parfum, sunt in total dezacord cu evaluarea pe care i-a facut-o Luca Turin care i-a dat cu zgarcenie o singura stea. Parfumul a fost lansat in 1973, fiind creat de Jacqueline Couturier. Cei care au avut posibilitatea sa compare varianta de epoa cu parfumul azi reformulat spun ca varianta initiala a fost mai frumoasa. Nu stiu, dar, desi eu nu pot sa suport aldehidicele, il gasesc un parfum purtabil si azi. Ca stil l-as asemana cu Miss Dior Eau de Toilette L’Original, un alt aldehidic purtabil.
Ceea ce imi place la el este curatenia (in ciuda notelor animalice) si supletea. Incepe foarte verde, cu miros de aldehide, bergamota, coriandru si neroli. Este dulce-acrisor,  foarte aerisit si proaspat. Notele de mijloc sunt florale, dar nu pot recunoaste decat o mica parte din notele mentionate de lista oficiala. Mie imi pare ca predomina un trandafir roz, sapunos si geraniu, ultimul subtiind mult densitatea parfumului si facandu-l usor de purtat. Sunt si note animalice care aduc putin cu mirosul de piele fina, de manusa. N-as zice ca ele murdaresc parfumul, cum se intampla de obicei, ci, mai degraba, ii dau noblete si distinctie. Mi se pare un parfum bun, cu note frumos armonizate. Are si un cusur : nu este foarte longeviv, dar pot sa-l trec cu vederea caci este un parfum foarte ieftin, care costa sub 100 de lei/100 ml. Apoi este doar o apa de toaleta. Desigur ca nu trebuie cumparat fara a fi probat. Cei care il plac pe Miss Dior EDT l’Original si care accepta aldehidicele usor sapunoase, s-ar putea sa-l placa. Eu il consider o achizitie foarte buna, mai ales ca poate fi purtat in orice anotimp, inclusiv vara caci are o curatenie si o transparenta gratioasa absolut remarcabile. Desi inceputul este mai unisex, trandafirul reuseste sa-i dea suficienta feminitate.

Numele parfumului: Coriandre
Casa: Jean Couturier    
Concentratie: EDT
An de aparitie: 1973
Creator:  Jacqueline Couturier
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: aldehide, coriandru, neroli, angelica, bergamota
note de mijloc: violeta, crin, iasomie, trandafir, geraniu, iris, ylang ylang
note finale: santal, patchouli, mosc, zibeta, muschi de stejar, vetiver

Aprecieri personale
Intensitate: medie, cu siaj mediu
Persistenta: in jur de 5 ore
Flacon: vezi fotografia
Evaluare :  8/10


9 comentarii:

  1. Luca Turin este mereu pe dos. Mi-am comandat si eu acest parfum, abia astept sa ajunga coletul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sper sa nu primesc bobarnace de la tine :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Seamana cu Agent Provocateur edp? Asta ma roade pe mine. Am agentul si imi place, am citit la multi bloggeri, inclusiv Turin, ca e inspirat din Coriandre. Ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  4. Mihaela, tot am zis ca imi cumpar un esantion de Agent Provocateur, dar m-am luat cu altele si am uitat, asa ca nu-ti pot raspunde. Eu l-am putut compara ca stil, putin si ca miros, cu Miss Dior EDT, asa cum am scris si sus. Altceva cu ce sa-l compar nu am in amintirile mele. E vorba de acel Miss Dior minimalist, care are doar 3 note oficiale (nicio legatura cu EDP-urile), cu galbanum care-l face verde si proaspat. Nu stiu cata apetenta ai tu pentru aldehidice, eu am foarta putina, dar pe asta pot sa-l port. Poate ne spune Amira ceva despre el, ea s-ar putea sa-l stie si pe Agent Provocateur.

    RăspundețiȘtergere
  5. Fetelor a venit azi coletul, iar parfumul imi place. Nu inteleg asemanarea lui cu Agent Provocateur, sau poate nu-l simt eu asemanator. Seamana cumva cu Miss Dior Edt, dar si mai mult imi pare ca seama cu Balmain de Balmain, fiind mai aproape de acesta. Nu stiu poate nasul ma inseala. Hertha, tu cum il simti? Aduce cu Balmain de Balmain in primele 10 minte? Am facut comanda blind, desi in ultimul timp nu prea am mai facut achizitii fara sa testez inainte ce vreau sa cumpar. Chiar imi place, imi place mult...

    RăspundețiȘtergere
  6. Mie imi pare mult mai transparent decat Balmain si mai usor de purtat. Gasesc ca, daca le apropie ceva, este un usor aer masculin pe care il au amandoua la inceput. Eu n-am in garderoba Balmain ca sa le testez in paralel, vorbesc din amintiri.
    Oricum, ma bucur, Amira, ca te intelegi cu el. Dar tu,din cate stiu, poti purta si aldehidice si ma asteptam sa puteti relationa. Fidji ai incercat, Amira? E un un batran interesant, foarte curat pe care, mare minune, il pot purta, chiar imi place aerul lui retro. Imi aduce aminte de copilarie si de mirosurile din jurul meu de pe la 15-16 ani.

    RăspundețiȘtergere
  7. Inca nu am incercat Fidji. Am citit cateva recenzii despre el, dar nu am avut unde sa-l testez. Nu cunosc nimic de la brand-ul Guy Laroche.
    Hertha scuza-ma ca sunt pe langa subiect dar tot mi-am adus aminte, vreau sa te intreb cat de mult seamana Lady Vengeance cu Vengeance Extreme? Mie imi place la nebunie Lady Vengeance am dat gata o sticla, l-am recumparat cand nici nu se terminase prima sticla, atat de mult l-am iubit. Nu mai stiu exact daca am testat Vengeance Extreme, dar stiu ca atunci cand am testat Lady Vengeance mi-a placut atat de tare ca ardeam de nerabdare sa-l cumpar. Inca nu m-am plictisit de Lady Vengeance, il iubesc ca la inceput dar ma cam roade curiozitatea.

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sunt asemanatoare, dar Vengeance Extreme are mai mult patchouli, drept urmare e mai intunecat trandafirul, dar mai senzual. E un patchouli finut, sa nu te gandesti la unul camforat ca un spital.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.