Pagini

Faceți căutări pe acest blog

28 august 2014

Amintiri dintr-o vacanta ratata-Insula Kos


Sper sa nu va vina ideea nastrusnica sa mergeti vreodata in Insula Kos. Este o mica insula din Arhipelagul Dodecanez, situata vis-a-vis de anticul Halicarnas de pe coasta Asiei Mici (azi orasul se numeste Bodrum). Este o insula care nu-ti ofera mai nimic. Plaja se poate face doar la Tigaki si Cardamena, restul plajelor sunt jalnice: murdare, pline de pietre si de alge.

Orasul turcesc Bodrum vazut de la Psalidi





Daca tot mergeti in Kos, evitati hotelurile din zona Psalidi, toate de 4-5 stele, scumpe si proaste. Apartin unei firme care se numeste Kipriotis. Eu am stat la un hotel care se numeste Kipriotis Panorama, in teorie de 5 stele, dar stelele grecesti nu se potrivesc cu cele din UE. In realitate era cel mult de 3 stele. Serviciile hotelului sunt de toata jena, mancarea de la pranz si seara de nemancat, programe de divertisment ioc. In situl turistic Kipriotis este doar un minimarket si ceva magazine in interiorul hotelurilor. 



Psalidi vazut de la etajul 7 al hotelului Kipriotis Panorama



Hotelul Kipriotis panorama
Hotelul Kipriotis Panorama este enorm, cu multe spatii care nu au niciun folos caci nu se petrece nimic in ele. Camerele sunt alea standard, cu mobilier urat, cam mici si cu niste terase toride din care nu vezi decat dealuri uscate. Poate unii au vazut marea, eu nu.




Terasa de la intrarea in hotelul Panorama. Nu foloseste la nimic!


Receptia hotelului Kipriotis Panorama
Piscinele hotelului Kipriotis Panorama


Tersa restaurantului Triton din incinta Hotelului Panorama


Asta cica este un spatiu de relaxare, la umbra. Niste perne imense pe care lenevesc cei care nu se pot desparti de tablete nici in vacanta.
Plaja este cea mai urata din lume. Nu se poate intra in apa din cauza pietrelor, iar pantofi speciali de intrat in apa nu se gasesec nicaieri. Atata mizerie nu gasesti nici pe litoralul romanesc.
Asta cica e o plaja amenajata din fata hotelului Panorama

Aceeasi plaja

Asta e plaja neamenajata din imediata vecinatate

Asta este una dintre tavernele grecesti falimentate de turismul modern. Este abandonata. 
Asta este o vacuta care face plaja si paste ierburi uscate undeva langa plaja amenajata
Unul dintre obiectivele turistice ale insulei este rezervatia naturala Zia. E o padure torida de pini in care bantuiesc niste pauni cuminti si prietenosi. Drumul pana la rezervatie este un cosmar caci se mai pastreaza doar vagi urme de asfalt.
Pauni din rezervatia Zia
Kos-ul, capitala insulei, este un oras frumos, dar toate obiectivele turistice sunt in paragina. Ma refer la castelul cavalerilor ioaniti, agora orasului antic, platanul lui Hippocrates. Nu exista nicio placuta informativa. Le vizitezi ca sa bifezi o actiune caci de priceput nu pricepi nimic.
Moscheea din Kos. Nu se viziteaza, dar sub arcadele ei se vand kitchuri. Minaretul din dreapta si balconasul imamului sunt toate fisurate.

Ce se vede in dreapta sus este asa-zisul platan al lui Hippocrates. Din platan a ramas doar scoarta. Jumatate este prabusit, iar ce mai sta in picioare arata ca o caverna.
Asta este trunchiul platanului lui Hippocrates (vazut prin gard) cu caverna interioara.

Agora orasului antic Kos plina de buruieni










4 comentarii:

  1. Bine ai venit, Hertha! Macar ti-ai incarcat batetiile!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ai revenit....
    Se spune ca macar o data pe an sa mergi intr-un loc unde nu ai mai fost niciodata.Incearca sa te consolezi cu asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine te-am gasit, Aidan. Ma consolez eu repede ca n-o sa stau infuriata la nesfarsit. Este si asta o experienta. Am si ales prea tarziu, cand nu mai aveam din ce sa alegem, aveam si un interval limitat de zile caci trebuia sa lasam la cineva in grija pisica si acel cineva pleca in concediu, am avut si ghinionul de a fi mutati de la hotelul si statiunea pe care le-am ales la Bucuresti intr-o statiune cu o plaja infecta. Eu am ajuns la concluzia ca in Grecia e bine sa alegi hoteluri de 2-3 stele (nu mai mult caci plangi dupa bani), sa te asiguri ca nu sunt izolate si ca au plaja cu nisip. All inclusive nu trebuie luat in Grecia, ci cel mult demipensiune. Cu 10 euro poti manca foarte bine la o taverna. Eu mergeam la masa de pranz nu pentru ca mi-ar fi fost foame, ci ca sa bifez actiunea. Nici nu-mi place sa fiu legata de mese si de ore. Oricum am ratat 3 pranzuri caci am plecat in explorarea insulei si am mancat in alta parte. Apoi sotul meu s-a saturat de mancarea lor proasta si am renuntat si la doua mese de seara, am mers la o taverna. Sejururile astea trebuiesc alese din vreme si doar dupa ce citesti comentariile altor turisti despre hotel si zona. Nu mai spun ca, daca alegi de prin aprilie-mai, ai si reduceri consistente de 20-30%. Sigur ca am o suparare caci am venit cu traista goala, practic nu am vazut nimic care sa ma bucure, nu am trait nicio experienta noua. Singurul castig este unul gastronomic: am mancat dulceata de tomate. Mai mancasem facuta de armenii din Constanta, dar ei o fac din gogonele. Asta a fost din rosie coapta.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.