Pagini

Faceți căutări pe acest blog

8 august 2014

Mitsouko EDP-Guerlain




Probez a nu stiu cata oara Mitsouko. L-am probat si in varianta EDT si in varianta EDP. Mi-e greu, dar incerc sa am rabdare si indulgenta mai mult decat in trecut, macar pentru faptul ca este un parfum iconic.
Incepe dur, opulent, dens si dulce, cu un miros de citrice si iasomie. Iasomia este usor indolica. Are ceva, poate condimnte, care imi dau senzatia ca este prea plin. Ingredientele ma coplesesc si ma zapacesc. Simt de toate si nimic. Parca imi sunt mai clare piersica (dar sa spui despre ea ca este zemoasa, cum am citit undeva, mi se pare aberant), ylang-ylang-ul si liliacul. E prea piutin aer si este prea complicat pentru gustul meu. Ma simt purtandu-l precum un peste pe uscat. Vine si un val de licheni, de alte flori si toate vor sa faca parte din parfum. Scortisoara omoara toate florile, este o inghesuiala fantastica, e ca o orga de uleiuri esentiale care ma copleseste. Nu-mi evoca nicidecum nici iubire, nici tristete. Ce tristete este aia pe care o strigi in gura mare ? Dupa aproximativ o ora, se transforma in ceva mai bland, mai moale, caldicel, moare si scortisoara, dar este imbacsit si confuz si o tine asa…ca gaia matul. E cuminte si uleios ca o plastilina, putin fructat (piersica?). Agonia este tipica unui Guerlain si tine mult. E un miros bland, dulceag, vag parfumat cu ceva chimie care aduce a ambra fructata, cumplit de plictisitor.
Eu ma intreb cati dintre cei care ii aduc elogii il pot si purta. Este un iconic, este o secventa din istoria parfumului, dar este in contratimp cu secolul in care traim. La 20 de ani am zis ca este un parfum de babe, la 25 ca nu sunt suficient de matura ca sa-l inteleg si sa-l apreciez, la 30 ca nu am suficienta cultura olfactiva. Azi, dupa ce am mirosit pe putin 3000 de parfumuri, pot spune ca nu-l voi putea purta niciodata si ca miroase mizerabil pe mine. Nu recomand cumpararea lui fara o testare prealabila oricat de entuziaste si pline de poezie ar fi recenziile de pe internet sau in literatura speciala dedicata parfumului.

Numele parfumului: Mitsouko
Casa: Guerlain     
Concentratie: EDP
An de aparitie: 1919
Creator:  Jacques Guerlain
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: citrice, bergamota, iasomie
note de mijloc: liliac, piersica, iasomie, ylang-ylang, trandafir
note finale: condimente, ambra, scortisoara, vetiver, cedru

Aprecieri personale
Intensitate: initial este opulent, ulterior intensitate medie, siaj destul de redus in comparatie cu opulenta
Persistenta: longeviv
Flacon: vezi fotografia
Evaluare:   ma abtin

Pentru cei interesati dau si o reteta de epoca a parfumului, datand din 1939 si avand o concentratie de 18%. Dupa cum se poate vedea, parfumul avea multe ingrediente naturale (bergamota, trandafir bulgaresc, patchouli, ylang-ylang, salvie, absolut de iris, absolut de ambreta, absolut de iasomie, musetel, reseda, zibeta), dar si componente sintetice (musk ketone, vetiverol, undecalactone, vanilina). Azi nu se mai regasesc in lista oficiala o serie de note: patchouli, zibeta, salvie, reseda, musetel, iris.


www.perfumertalk.com .

7 comentarii:

  1. Aferim! Am si eu o fiola si m-am luptat de doua ori cu ea: rezultatul identic! Parfumul se simte ca e bine facut, e un Guerlain, dar nu imi place cum miroase nici sa ma pici cu ceara! Nu spun ca e prost ci depasit. Stiu ca are cohorte de admiratori, dar nu cred ca multi din ei poseda mai mult de 10, maxim 15 ml de care trag cu anii si poate n-or sa-l termine nici cand or fi la pensie. Pt ca, efectiv, daca nu ai defect la nas, nu poti sa-l porti...

    Dar, draga mea Hertha, in "fauna" parfum-maniacilor, din care si eu, cu onor, fac parte, un anume gen de snobism sau de inchipuiala e inevitabil sa existe! Sunt tot soiul de creaturi ciudate care fac fixatii pe tot soiul de obscurosenii, asa ca, personal, nu ma mai mira nimic in domeniu! Am citit recenzii unde Kenzo Flower era descris drept parfum super-fresh, am vazut altelele despre fructele din Madame Rochas etc etc.

    Repet, nu am nimic cu Mitsouko, mai mult, reafirm ca e f bine facut si se simte asta. Dar sa lesinam de placere la mirosul lui....

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca sunt omeni care, fara sa probeze alte branduri decat cele cu pedigree , se arunca pe ele pentru ca au presa buna si da bine sa ai asa ceva si sunt convinsi ca altceva mai bun nu exista. Sunt mituri pe care nu le poti demonta. Eu , daca port un parfum, vreau sa-l port cu placere, cu bucurie, sa simt ca mi se potriveste, nu sa ma autoflagelez. Am vazut comentarii care vor sa te convinga ca parfumeria a inceput cu Mitsouko si s-a sfarsit cu el. Sa fim, totusi, seriosi, sunt atatea parfumuri minunate pe lumea asta, e chiar pacat sa te opresti la un parfum si sa te sacrifici pe altarul lui.

    RăspundețiȘtergere
  3. Adica vrei sa spui oameni fara idei proprii, fara o scara a valorilor integrata ci doar copiata aspirational, care pun egal intre scump \ celebru si frumos, pe sistemul aculturalilor americani.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am primit Mitsouko intr`un schimb, in urma cu 1 an si jumatate..cred. Nu`l testasem pana atunci, desi ma batuse de nenumarate ori gandul sa mi`l cumpar. Evident, pe baza recenzilor care`l ridicau in slavi. Acum, ca si atunci, pot sa spun ca e cel mai deprimant parfum pe care l-am mirosit vreodata. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Va fi cam greu sa scapi de monstrul sacru:)
    Sunt convinsa ca varianta originala, ca si in cazul Shalimar, era mult mai buna.Guerlain are mania asta de-a prelungi niste parfumuri cu numele, chit ca ele au devenit inadecvate epocii sau nu se mai pot produce cu ingrediente naturale la preturi atractive pentru client. Si atunci le reformuleaza, baga niste ingrediente ieftine, oferindu-i clientului iluzia ca si-a luat un Guerlain celebru. Bun, sunt si alte case care vor sa-si intretina gloriile trecutului, dar parca nu in aceeasi masura. Lanvin nu produce mizeria contemporana de Arpege care nu are nici cea mai mica legatura cu Arpege-ul initial? Mai bine l-ar intrerupe caci compromit numele unui mare parfum. Daca vor sa-l mai produca, sa faca editii aniversare, care respecta formula originala, la preturi mai mari, dar cat de cat corecte si nostalgicii impatimiti vor fi fericiti.

    RăspundețiȘtergere
  6. Slava Domnului, am scapat de Mitsouko cu ceva timp in urma. Ce`i drept, vorbesc de varianta pe care am avut`o eu, reformulata. Probabil cel vintage era mult mai frumos, dar eu nu l-am mirosit. Am testat Arpergeul de acum si m-a cam oripilat :) Ar fi mai interesant daca aceste case de renume s-ar axa mai mult pe crearea unor noi parfumuri noi, inventive si totodata moderne, decat sa incerce sa mentina in tendinte parfumuri de acum jumatate de secol sau si mai bine. Aceeasi parere si despre cele 100 de flankere ale lui x, y si z.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cand n-ai prezent...te lauzi cu trecutul. Parfumieri buni exista, dar daca le dai buget 3-4 euro de parfum si tu vrei sa-l vinzi cu 80-100 de euro, n-au cum sa produca ceva de calitate. Marile companii, care au cumparat toate brandurile, au terminat si parfumeria moderna. Nu cred ca mai trebuie sa ne asteptam la prea multe parfumuri bune. Ce a aparut cu adevarat notabil in ultimii 2-3 ani in sectorul mainstream? Mai nimic desi lansari au fost cu miile. De aia a disparut si atasamentul clientului pentru un parfum. Unde sunt vremurile cand recunosteai o femeie dupa parfumul semnatura? Azi rareori mai cumpara cineva un parfum a doua oara, iar, daca il cumpara ,este un parfum aparut acum 10-15-20 de ani care si-a conservat cat de cat calitatile initiale. Goana asta de-a aduna zeci si sute de parfumuri exprima, in fapt, nu numai nechibzuinta noastra, ci si nemultumirea noastra fata de ce avem si speranta ca vom gasi candva parfumul ideal. Eu cred in continuare ca o femeie nu are nevoie de mai mult 6-8 parfumuri pe care sa le ruleze in functie de anotimp si eveniment, dar parfumuri adevarate, pe care sa le iubeasca pana la ultima picatura.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.