Pagini

Faceți căutări pe acest blog

31 august 2014

Osmanthus-Ormonde Jayne


Parfumul incepe cu un miros proeminent de pomello amestecat cu o buruiana (probabil angelica, planta cu care nu m-am intalnit pana acum si nu stiu cum miroase in natura). De la coaja de pomello este amarui, dar are si o nuanta sarata. Este transparent, fresh, dar cam unisex, aproape barbatesc.
Parfumul acumuleaza ceva dulceata pe masura ce trece spre notele de mijloc. Cunosc bine nota de osmanthus nu numai din alte parfumuri, dar am si cumparat un absolut de osmanthus tocmai din dorinta de a-mi fixa mirosul lui. Are un miros bland si dulce, floral-fructat, care aminteste de caisa coapta. Ei bine, am tot asteptat, dar eu nu am prea simtit osmanthus in acest parfum ce parea a fi , dupa nume, un soliflor. Parfumul are un ceva floral, dar care ramane subordonatul lui pomello. Nu este urat, dar este foarte fragil, fara siaj,  iar elogiile care i s-au adus imi par mult exagerate. Prima data cand il mirosi spui ca e un parfum eteric si placut de vara, foarte comod la purtare, dar, in timp, constati ca multe satisfactii olfactive nu prea iti da caci este foarte liniar. Practic este cap-coada cam acelasi miros, atata doar ca primeste foarte tarziu un vag miros de caisa, usor lipicioasa, in notele de mijloc. Din pacate, nu este caisa aia suculenta la care te astepti. Nufarul ii da o textura acvatica. Nu pot zice ca nu-mi place sau ca este urat, dar nu-l gasesc foarte decorativ. Cred ca ar face fericita o femeie timida, dar eu n-as zice ca ma incadrez in categoria asta. Nu-mi pare a avea nici concentratia unei ape de parfum caci este foarte apos. Flaconul nu arata rau, insa este foarte greu si, la utilizare, am constatat doua deficiente. Ca sa se inchida busonul, trebuie apasat foarte tare. Asta nu ar fi important (e clar ca asa a fost conceput), dar mecanismul de pulverizare este foarte prost. Nu pulverizeaza, ci arunca un jet de parfum, chestie inadmisibila la un parfum, oricat ar costa el, darmite la un parfum de 600 de lei. Din pacate, nu sunt foarte fericita de achizitia lui. Testat in magazin, fara esantion pentru o proba serioasa…Nu mai spun nimic, doar constat ca persist in greseala. Nu stiam la cumparare ca nasul din spatele parfumului este Geza Schoen. De as fi stiut, sigur nu-l cumparam. Un parfumier care pune 10% substanta de sinteza in alcool si mi le vinde ca pe o creatie artistica de nisa nu mai poate sa-mi inspire incredere.  Eu mai mirosisem de la Ormonde Jayne Tolu si mi s-a parut ca nu simt altceva decat balsam de Peru sau de Tolu dispersat in alcool, deci Geza Shoen si-a facut un obicei din a "crea" in maniera asta. Pentru un osmanthus adevarat mergeti la Jo Malone sau Parfum d’Empire, ma indoiesc ca acest parfum are absolut de osmanthus. Nu stiu, dar nisa a inceput sa ma cam dezamageasca pe masura ce am probat tot mai multe parfumuri. Rar gasesc ceva care sa-mi placa. Va spun sincer, am avut mult mai multe satisfactii olfactive mirosind Laguna de la Salvador Dali, un parfum modest, de 60 de lei, dar foarte elaborat si creativ. Avand in vedere cate asa-zise case producatoare de parfum de nisa au aparut in ultimul timp, unele cu foarte multe parfumuri din start, cred ca nisa a devenit un fel de refugiu al parfumierilor fara nume care nu obtin contracte cu brandurile mainstream consacrate. Nu vreau sa se inteleaga de aici decat ca nisa nu este o garantie de unicitate si de regal olfactiv.

Numele parfumului: Osmanthus
Casa: Ormonde Jayne    
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2006
Creator:  Geza Schoen
Gen:  feminin care
Descriere oficiala:
note de varf: pomello, angelica, ardei rosu
note de mijloc: osmanthus, iasomie, nufar
note finale: cedru, cistus labdanum, mosc, vetiver

Aprecieri personale
Intensitate: fragil, fara siaj
Persistenta: in jur de 5 ore
Flacon: vezi fotografia si textul
Evaluare : 6,50/10  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.