Pagini

Faceți căutări pe acest blog

12 martie 2015

Cristalle-Chanel



Desi am parfumul Cristalle Eau Verte, nu stiu de ce am ocolit flaconul de Cristalle, nu l-am probat  niciodata.  Adevarul este ca nici nu-mi place flaconul si, poate, credeam ca ma asteapta un aldehidic tipic Chanel.
Cristalle este un Chanel bland ca un mielusel, este un fel de pandant al lui Dune de la Dior, avand amandoua o eleganta lejera si rafinata.Nu este rau nici Cristalle, dar Dune imi place  mult mai mult.  Desi este un chypre clasic, cred ca este un parfum atemporal, care nu se va perima prea curand. Inceputul este verde-amarui si hesperidic, cu multa lamaie si mandarine. Este si un miros firav de buruiana aromatica, poate busuioc. Nota verde banuiesc ca este data de galbanum. Pe parcurs, desi ramane destul de verde, devine floral si mult mai rotund. Partea florala este data de zambila, rontujimea de lemnul de trandafir. Ma mir ca nimeni nu a precizat faptul ca nota de lemn de trandafir este cea dominanta caci se simte foarte bine si vreme indelungata. Parfumul este usor umed, rece, dar luminos. Este ca o dimineata de toamna cu soare care tocmai a razbit prin ceata, dar care nu mai are prea multa putere . Intre zambila si lemnul de trandafir se simte o piersica dulce-acrisoara care sampanizeaza putin parfumul. Temporar apare si o iasomie. Lemnul de trandafir nu numai ca inmoaie parfumul, dar ii da un usor iz murdar-acrisor, dar care nu-i face rau caci il mai incalzeste putin. Este un parfum usor de purtat pe care, insa, nu cred ca il poti iubi de la prima testare, este genul caruia ii descoperi calitatile in timp.  Ca sa-l placi trebuie sa te intelegi bine cu zambila si lemnul de trandafir. Apoi este un parfum matur, ma indoiesc ca o domnisoara de 20 de ani l-ar putea iubi. Dar, pe masura ce te faci mai intelept, s-ar putea sa-ti placa. Totusi, nu cred ca este tipul de parfum care sa provoace pasiuni  puternice   pentru ca este foarte pasnic, de o frumusete tacuta, dar nobila. Imi pare si cam nostalgic, drept pentru care simt ca mie nu mi se potriveste. Cine iubeste toamna si mirosurile ei, frunzele moarte si umede, pastelurile de toamna, ar putea sa-l probeze. Se pare ca sunt diferente de note intre varianta EDT si varianta EDP. Vad ca lumea este impartita, este laudata cand una, cand alta.  Eu nu am probat decat vaianta EDP, asa ca nu pot sa spun care mi se pare mai buna.

Numele parfumului: Cristalle
Casa: Chanelle   
Concentratie: EDP
An de aparitie: 1993
Creator:  Jacques Polge
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: bergamota, lamaie, mandarina
note de mijloc: zambila, lemn de trandafir
note finale: muschi de stejr, vetiver

Aprecieri personale
Intensitate: medie, cu siaj decent
Persistenta: destul de longeviv
Flacon: vezi fotografia
Evaluare :  8/10


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.