Pagini

Faceți căutări pe acest blog

14 martie 2015

White Shoulders/vintage- Evyan




Sa mirosi White Shoulders este o extraordinara calatorie in timp. Parfumul a aparut in 1943, intr-o vreme in care pe piata americana era o criza de parfum frantuzesc fara precedent din cauza razboiului. Criza a dus la nasterea unui parfum iconic american, parfumul bunicilor noastre, care a fost, insa, purtat pana tarziu, in anii 70’-80’, deci l-au apucat si mamicile.
Inteleg ca parfumul a fost reformulat  la un moment dat si reformularea nu a fost prea fidela. Astazi el se vinde la un pret derizoriu. Parfumul este un floral aldehdic. Din ce este azi pe piata, doua florale mi se par foarte bogate: Poeme si Paris. Plin de flori albe, coplesitoare, doar foarte feminin,White Shoulders este si el un floral intoxicant, hipnotic. Am avut privilegiul (multumesc, Cristina !) sa miros doua variante contemporane ale parfumului, excelent conservate. O varianta de apa de Colonia si un parfum pe baza de ulei. Ele dateaza cu siguranta cam din 1950 caci am gasit o reclama cu un flacon identic intr-o revista din 1950. Desi au aceleasi note, este o mare diferenta intre ele. Varianta pe baza de ulei este fantastic de frumoasa caci se simt mult mai bine florile. Este un parfum moale si cald. Varianta apa de colonia  este mai  subtire, mai ascutita, mai putin florala, motiv pentru care se simte mai bine zibeta. Parfumul combina florile de crin cu gardenia si tuberoza. Toate sunt flori dulci si fanate, foarte parfumate. Pret de vreo jumatate de ora am simtit cea mai frumoasa gardenia din cate am mirosit eu pana acum, cremoasa, moale si foarte putin indolica. Din pacate, in apa de colonia nu se prea simte gardenia, acolo predomina iasomia. Gardenia asta este atat de frumos rotunjita … si mieroasa, calda de la zibeta si foarte feminina.  Ai impresia ca este imbracata in ciocolata. Absolut  spetaculoasa, glamour si romantica!  Varianta apa de Colonia este mai sapunoasa, aici se simt si aldehidele. Nu este urata nici asta, dar e mai greu de purtat, eu nefiind o fana a aldehidelor. Liliacul alb, in varianta uleioasa, nu se simte, in schimb il  simt bine in apa de colonia. Desi nu ma prea omor dupa notele animalice, in acest parfum se impletesc foarte armonios cu florile si chiar imi plac. Parfumul a fost foarte bun, o chintesenta a feminitatii si elegantei. Ca stil imi aduce aminte de Arpege de la Lanvin care, insa, nu avea nota animalica atat de pronuntata. Parfumul are siaj  decent si o longevitate de exceptie. Curiozitatea mea nu are margini, asa ca as mirosi si varianta actuala a parfumului, poate o cumpar, desi presimt ca va fi o mare dezamagire.


5 Decembrie 2015

Am sacrificat 69 de lei si am cumparat varianta actuala a parfumului. Notele, probabil, ca ar fi in mare aceleasi, dar diferenta este enorma. Noua varianta este o bomba olfactiva cam vulgara, greu de purtat. Florile sunt mult mai ascutite si tipa toate, e un parfum de-a dreptul isteric. Nota animalica lipseste total, dupa cum lipseste si muschiul de stejar. Vechiul parfum era cald si rotund, cel nou este mai metalic. In prima jumatate de ora, parfumul este greu de purtat, te copleseste. Oare ce fac cu el?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.