Pagini

Faceți căutări pe acest blog

5 martie 2015

Givenchy III-Givenchy

   


Givenchy III este un aldehidic  pursange, poate cel mai didactic parfum pentru ilustrarea categoriei chypre. Varianta pe care am mirosit-o se dateaza undeva prin anii 70 caci flaconul nu are inca atomizor. Desi este aldehidic, imi pare mai usor de purtat decat suratele lui Chanel nr.5, Ysatis sau Caleche. Nu as zice ca l-as putea purta, dar ma uit la el si il miros cu respect pentru ca este un legendar.
Parfumul incepe cu aldehide si citrice, sapunos , dar si foarte spumos si radiant. Foarte repede se impun doua note : o nota verde, reprezentata de galbanum si muschiul de stejar care-l face elegant si somptuos. Intre ele este o nota de piersica. Imi aduce aminte putin de Miss Dior EDT L’Original, care, insa, are o constructie bazata pe mult mai putine note, minimalista. Parfumul este de un dulce usor amarui. Partea florala din miezul parfumului este foarte abstracta, asa ca n-as putea spune ca am reusit sa-i descifrez continutul. Din buchetul floral imi pare ca simt doar narcisa. In notele de mijloc e mai dulce si mai bland, chiar cuminte, dand aproape in cremos datorita nucii de cocos. Piersica este destul de longeviva ca nota caci o simt inca printre flori. Desigur, nu este genul meu de parfum, nu mi-as face gaura in buget ca sa-mi iau un flacon vintage, dar este un parfum purtabil si azi, care nu te asupreste la fel de tare ca alte aldehidice  ale secolului trecut. Printre contemporanele lui, parfumul mirosea bine si reprezenta un parfum elegant, un aldehidic temperat care nu-ti naucea partenerii de conversatie si in urma caruia nu cadeau victimele precum jaloanele la jocul de popice.

Numele parfumului: Givenchy III
Casa: Givenchy  
Concentratie: EDT
An de aparitie: 1970
Creator: 
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: aldehide, gardenia, mandarina, bergamota, piersica, galbanum
note de mijloc: garoafa, narcisa, iris, zambila, lacramioara, trandafir
note finale: santal, ambra, patchouli, nuca de cocos, muschi de stejar, vetiver, smirna

Aprecieri personale
Intensitate: medie, cu siaj decent
Persistenta: longeviv
Flacon: vezi fotografia
Evaluare : 8/10 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.