Pagini

Faceți căutări pe acest blog

4 noiembrie 2015

Un brand necunoscut: I.D. Sangado



De curand a aparut un site romanesc care vinde parfumuri Sangado. Ele exista pe piata romaneasca de ceva vreme, fiind comercializate prin intermediul magazinului de cosmetice Lady’s la pretul de 49 de lei/50 ml, magazinul avand si un catalog al parfumurilor. Este vorba de vreo 103 parfumuri, grupate in 4 colectii, 3 feminine (florala, floral-fructata, orientala) si una masculina. Parfumurile feminine, pretinde producatorul, ar avea concentratie de 22%, iar cele masculine de 18%. Sincera sa fiu, in ciuda catorva comentarii pozitive pe care le-am citit, nu m-a tentat niciodata sa le incerc caci nu auzisem nicioadata ca ar exista vreun nas cu numele de Iago Daniel Sangado, iar pretul parfumurilor imi parea suspect de mic pentru un parfum de calitate. Apoi parfumurile nu erau indexate de nicio baza de date si nici nu se vindeau decat in Romania ceea ce era oarecum dubios. Recent, in urma unei campanii pe internet constand din distribuirea de esantioane gratuite, unele dintre parfumuri au patruns in baza de date Parfumo si au aparut mai multe comentarii despre ele. Nu pot sa spun ca aceste comentarii mi-ar fi starnit curiozitatea caci ele sunt in mod ciudat foarte scurte, lipsite de descrieri, din ele nereiesind decat ca un parfum sau altul este foarte bun. Adica genul de publicitate care incearca sa ne vare pe gat tot felul de medicamente si cosmetice revolutionare care promit multe si nu fac nimic. Curiozitatea mi-a starnit-o faptul ca au aparut magazine online Sangado in Romania, Bulgaria, Marea Britanie si alte cateva tari europene si a fost publicata in introducerea cataloagelor si o poveste a brandului in care creatorul parfumurilor, Iago Daniel Sangado, isi face un fel de curriculum vitae si explica filosofia brandului. Creatorul lor, portughez de origine, nascut in 1965, absolvent a unei prestigioase universitati din Lyon, cu specialitatea chimie, spune ca ar avea o experienta de 25 de ani in lumea parfumului, zicand despre sine ca ar fi un « tehnolog » al parfumurilor, care cunoaste bine etapele prin care trece un parfum de la alegerea materiilor prime si creatie si pana la lansarea efectiva pe piata. El mai adauga ca a lucrat cu branduri de prestigiu, dar nu le specifica. O notita de pe internet face precizarea ca ar fi colaborat mai ales cu casa  Christian Lacroix. Sangado mentioneaza ca parfumurile au materii prime de calitate, sunt foarte concentrate, iar preturile mici s-ar datora faptului ca se folosesc flacoane standard pentru fiecare colectie, nu se cheltuiesc bani cu campanii publicitare, iar vanzarea se face aproape exclusiv online, toate acestea facand ca produsele sa nu adauge costuri suplimentare mari peste cele de fabricatie. Explicatia este destul de credibila caci stim cu totii ca pretul real al unui parfum nu este foarte mare, dar el creste considerabil datorita cheltuielilor de ambalare, publicitare si adausurilor provenite din distributie, fiecare veriga adaugand costuri in plus. Pe parcurs mi-am lamurit si enigma aparitiei parfumurilor Sangado mai intai in Romania, imediat dupa infiintarea casei in 2011, si doar mai tarziu in alte tari europene : sotia lui Iago Daniel Sangado este de origine romana si, probabil, aici a gasit mai multe oportunitati de desfacere a parfumurilor. Marturisesc ca cele citite mi-au starnit oarece interes si am comandat niste esantione la magazinul Sangado zicand eu ca nu saracesc daca dau 25 de lei pe 10 esantioane de 3 ml, taxele de expeditie fiind suportate de magazin. Algerea am facut-o dupa note, incercand sa iau din fiecare colectie feminina cate ceva ce parea a fi mai interesant. Am ignorat total comentariile de pe site la adresa unuia sau altuia dintre parfumuri. Esantioanele au sosit foarte repede, in 48 de ore, ingrijit ambalate, dar nu au 3 ml ci, la ochiul meu, doar 2 ml, dar asta este neimportant. Mult mai important ramane mirosul lor.  Revin cu comentarii imediat ce explorez universul olfactiv Sangado.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.