Pagini

Faceți căutări pe acest blog

7 septembrie 2016

Flacon vintage Masque Rouge-Marcel Guerlain



Debutul si succesul pe piata parfumului nu a fost usor nici macar in perioada interbelica cand numarul firmelor era destul de mic. Adeseori debutantii, pentru a-si  atrage cumparatorii,  au dat firmelor lor nume foarte asemanatoare cu al unor firme deja de mult consacrate. Am dat cu alta ocazie exemplul unui parfumier din Romania interbelica care si-a inregistrat firma chiar la Paris si care a folosit numele de Legrain, nume foarte asemanator prin pronuntie cu al firmei Legrand, firma pariziana aflata pe val la vremea respectiva.

De curand am intrat in posesia unui flacon de parfum care a adapostit parfumul Masque Rouge produs de firma Marcel Guerlain. Parfumul si parfumierul nu au nicio legatura cu celebra firma, ci pur si simplu Marcel a incercat sa profite de celebritatea Guerlain. Firma s-a infiintat in 1922-1923, dar a produs parfumuri doar pana in 1930, moment in care a fost fortatata sa-si schimbe numele datorita protestelor adevaratei firme Guerlain. Marcel a continuat sa faca parfumuri inca vreo 20 de ani folosind  alte nume de firma precum Marcel&Hughes, Helene Gys, Les Parfums d’Agnes. In chip clar, brandul Guerlain a fost afectat de acest Marcel Guerlain, drept pentru care a folosit o vreme sloganul « Nous n’avons pas de prenom ».





Lumea spune ca parfumurile lui Marcel Guerlain au fost bunicele, dar ma indoiesc ca azi sunt multi care ar putea evalua un parfum care nu se mai produce de aproape 90 de ani. In orice caz, Marcel a folosit flacoane frumoase si a reusit sa-si deschida magazine nu numai in 85 Rue Faubourg Saint Honore din Paris, dar si la Londra si New York, deci nu a fost o firma obscura. Flaconul de fata dovedeste ca parfumurile erau importate si in Romania. Spun asta pentru ca el poarta un timbru romanesc care dovedeste ca flaconul a fost importat cu toate formele legale, trecand si prin inspectia sanitara.


Flaconul este unul foarte simplu, de forma cilindrica, din cristal de buna calitate, fara bule de aer. A fost turnat intr-un tipar bivalv caci poarta pe laterale, acolo unde se imbinau cele doua valve, doua linii (bavuri) usor reliefate. Are o inaltime de 14,7 cm si un diametru de 5,2 cm, cu un volum in jur de 240 de ml. Sticla este impodobita pe gat cu un streif de hartie aurita cu numele casei producatoare, iar pe corp are eticheta de identificare a parfumului, tot aurie. Sub aceasta din urma se afla timbrul romanesc in valoare de 2,50 lei care atesta controlul sanitar. 


Pe spatele sticlei au mai fost doua etichete care, insa, se pastreaza doar partial. Una cred ca avea adresa din Paris a producatorului, pe cea de-a doua se pastreaza doar un fragment din numele parfumului. Pe fundul sticlei nu este niciun inscris. Cu siguranta flaconul, judecand dupa buza lui rasfranta, a avut un stopper din cristal care se prindea de sticla cu un fir metalic. Pe eticheta pastrata nu exista nicio precizare cu privire la concentratia parfumului . Este posibil ca una dintre etichetele de pe verso sa fi purtat aceasta precizare. Judecand dupa marimea flaconului, el pare a fi ceea ce numim azi o rezerva de parfum caci este greu de manipulat un flacon care are peste 200 de ml de parfum. Poate asa se explica si raritatea lui caci eu n-am gasit inca niciun flacon identic publicat pe internet, iar acces la o literatura specializata si competenta nu am avut. Stim cu totii ca internetul nu este cea mai buna sursa bibliografica. Simplitatea flaconului sugereaza si ea aceeasi explicatie. Nu stiu cum mirosea parfumul si nici ce ingrediente avea, ele raman neprecizate chiar si de cei care afirma ca ar fi fost un parfum bunicel.
In imaginile de mai jos sunt doua flacoane care reprezinta forma obisnuita de comercializare a parfumului.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.