Pagini

Faceți căutări pe acest blog

4 august 2017

Savonnerie/Le Chatelard 1802


Pasiunea mea pentru lavanda este greu explicabila, n-am copilarit printre lanuri de lavanda, ba nici macar o tufa n-am avut in gradina (acum am, dar nu face flori), totusi, ea face parte din patrimoniul meu olfactiv primar, alaturi de mirosul de paine calda, lapte fierbinte, turta dulce, asfalt incins si stropit de ploaie. Doar tata mirosea a lavanda, o apa de Colonia romaneasca, banala, ieftina, dar extraordinar de apropiata de mirosul botanic. Produs comunist care se vindea in flacoane mari, cred ca aveau juma de litru. Am flori de lavanda in toata casa, am draperii, ceasuri, perne, postere cu lavanda in laborator si nu rezist sa intru intr-un plafar fara sa cumpar un ulei esential de lavanda sau lavandin. Mierea de lavanda este de o finete rara, balsam pentru papilele gustative, iar ciocolata cu lavanda imi pare o gaselnita insolita. Nu stiu, dar, de la o vreme incoace, parca ma atrag mai mult mirosurile pure ale naturii decat mirosurile sofisticate ale unui parfum de nisa, mai ales ca nisa nu este intotdeauna nisa si nu in putine randuri a devenit un refugiu pentru parfumieri refuzati pana si de brandurile de detergenti. Provence  e locul in care as fi vrut sa ma nasc si sa traiesc desi n-am fost in viata mea in Provence, am fost doar cu gandul caci  e cea mai ieftina si rapida calatorie. Inca mai sper ca voi ajunge candva sa confrunt realitatea cu imaginatia si sunt aproape sigura ca voi avea sentimentul de déjà vu



Provence, cu aromele ei, a patruns pe piata romaneasca prin cateva branduri, L’Occitane en Provence, foarte prezent in realitatea bucuresteana prin magazine fizice, Fragonard si Le Chatelard 1802, ultimul avand ca distibuitor exclusiv pentru Romania magazinul online Savonnerie Am mai scris la un moment dat despre acest magazin si i-am laudat promptitudinea cu care a raspuns comenzii mele. Comandasem niste ulei esential de lavanda la 100 ml flaconul si chiar am fost foarte multumita de el. Consultand catalogul Le Chatelard, eu, mare amatoare de uleiuri esentiale adevarate, chiar am un regret ca magazinul Savonnerie nu comercializeaza si alte uleiuri esentiale prezente in catalog, precum cel de verbena, ylang-ylang, busuioc, ghimbir sau rozmarin (ca sa dau doar cateva exemple). Dar, si fara aceste uleiuri esentiale, oferta magazinului este foarte generoasa si, cum ne spune si numele magazinului, sapunurile detin ponderea cea mai mare. Sunt sapunuri de Marsilia in doua formate, ambele la 100 gr. (rectangular si oval, cel oval este preferatul meu), dar si sapunuri pentru musafiri, cu gramaje mai mici, de 25-30 gr., caci musafirii vin, dar mai si pleaca, sub forma de cuburi sau inimioare. Bogatia de culori si de arome te copleseste, dar reteta de baza este aceeasi si este o reteta super buna caci toti indicii sapunului sunt buni, este cremos datorita unui adaos de ulei de migdala dulce, face clabuc abundent si curata foarte bine. De mirosit am mirosit doar sapunurile de lavanda, pepene galben si fructe de padure. Cel mai mult mi-a placut cel de lavanda, chiar pot sa spun ca e cel mai bun sapun de lavanda pe care l-am mirosit si folosit si-l bate pe cel de la Fragonard de departe si la cremozitate si la miros. Cel de pepene galben are un miros insolit, solar, iar cel de fructe de padure ar putea fi deliciul unui copil. In oferta sunt multe sapunuri tentante, la mintea mea cred ca le-as lua pe toate, dar sunt cateva pe care le-as aseza in lista de prioritati. Ar fi cel de tei plus olive (ador teiul !), garoafa plus afine (ma intriga combinatia !), zmeura (cel mai grozav fruct din lume), unt de karite, ananas, scortisoara plus portocala (combinatia este un vis gurmand), aloe vera, tiara, verbena, piersici plus caise (imi ploua in gura numai cand ma gandesc !), magnolie. Dupa cum cred ca v-ati dat seama deja, sapunurile au o singura nota, de obicei foarte realista, sau doua, perfect asortate. Producatorul declara ca sapunurile sunt in proportie de 97 % naturale. In mare, il cred, am dubii doar la unii pigmenti si la unele note precum cea  de violeta, liliac, lacramioara, flori din care nu se poate extrage ulei esential si care sunt reconstituite din substante de sinteza. Ce pret au ? Cele de 100 de gr.- 15 lei. Sigur ca daca il compari cu un sapun de supermarket, de fabricatie industriala, ti se pare mult, dar, daca il compari cu un sapun de taraba, pretins natural, dar care nu prezinta niciun certificat de garantie, constati ca are cam acelasi pret.
Dar regina magazinului este lavanda caci Le Chatelard este producator de lavanda si lavandin. O gasesesti sub toate formele : in saculeti grasuti si burdusiti, in borcanase cu flori pentru uz alimentar, ca parfumant de ambient, ca apa de toaleta, ca parfum de lenjerie sau ca aroma de lumanari parfumate. Am incercat doar parfumul de ambient. De la prima pulverizare m-a socat asemanarea lui cu un parfum de nisa : Spigo de la Odori. E o lavanda foarte bine conturata, realista, potenta si destul de zaharisita, probabil de la un adaos de boabe de tonka sau de cumarina care vine sa domoleasca asprimea camforului. Nu-l pulverizati in apropierea centralelor termice daca aveti alarme pentru scurgeri de gaze caci sigur vi se declanseaza alarma si panicati toti vecinii. Cu certitudine magazinul este de explorat caci poate oferi multe surprize olfactive. Vizitati-l, poate ca veti descoperi mai multe decat mine. Garantez ca nu va puteti abtine si veti face o cumparatura mica. Oricum, fericirea este suma bucuriilor mici.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.