Parfumul, creat un foarte bun nas, Dominique
Ropion, in 1984, poarta numele unui oras din antichitate, situat in Media
(Iranul de azi). A fost un parfum destul de mult iubit in ani 80-90. Problema
este ca el a fost reformulat (in pofida cautarilor mele, nu am gasit insa mentionata reformularea nicaieri), iar ceea ce gasim astazi in magazine este
varianta reformulata. Nu va lasati amagiti de comentariile de pe net, sunt
comentarii ale unor femei care l-au purtat in anii lui de glorie si care
vorbesc despre o dulce amintire sau ale unora care mai detin varianta
originala.
Pe mine chestia asta cu reformulatul ma deranjeaza si ma scandalizeaza, mai bine ar stopa producerea parfumurilor caci produsele reformularilor s-au dovedit a fi aproape toate niste orori, care compromit imaginea parfumului original si pe creatorul lui. Prin reformulari au ajuns parfumuri celebre, precum Arpege, Samsara, Caleche, sa se transforme in cosmar olfactiv. Este si cazul lui Ysatis, care, in forma actuala, este un parfum inutil, de nefolosit, care iti face piele de gaina numai cand il mirosi. Parfumul arata ca un bazar in care s-au amestecat in neoranduiala niste ingrediente si imi aduce aminte de unele parfumuri romanesti care se produceau inainte de 1989. Si alea erau opulente, dar fara noima.
Pe mine chestia asta cu reformulatul ma deranjeaza si ma scandalizeaza, mai bine ar stopa producerea parfumurilor caci produsele reformularilor s-au dovedit a fi aproape toate niste orori, care compromit imaginea parfumului original si pe creatorul lui. Prin reformulari au ajuns parfumuri celebre, precum Arpege, Samsara, Caleche, sa se transforme in cosmar olfactiv. Este si cazul lui Ysatis, care, in forma actuala, este un parfum inutil, de nefolosit, care iti face piele de gaina numai cand il mirosi. Parfumul arata ca un bazar in care s-au amestecat in neoranduiala niste ingrediente si imi aduce aminte de unele parfumuri romanesti care se produceau inainte de 1989. Si alea erau opulente, dar fara noima.
Sticla parmului, desenata de Pierre Dinand, este din cristal transparent,
foarte inalta, avand forma unui paralelipiped caruia i s-a adaugat, sus si jos,
un trunchi de piramida. Aversul si reversul sticlei poarta niste fatete
reliefate. Busonul, aproximativ piramidal, dar cu varful retezat oblic, este
din plastic transparent si nu se potriveste deloc cu sticla.
Primul contact cu parfumul este un adevarat soc
olfactiv. Domina mandarina si un ylang-ylang pus in cantitati industriale,
peste care vin o groaza de alte mirosuri aldehidice. E un adevarat talcioc,
extrem de opulent, lipsit si de gratie, si de poezie si de prospetime. Ca totul
sa fie un dezastru, mai este si dulce. Uitati ideea de evolutie si de note de
varf, de fond si finale. Parfumul parca e batut in cuie, o tine, precum gaia matul,
cu mirosul asta o vesnicie. Te doare capul, ti se intoarce stomacul pe dos, ba
chiar te gandesti ca ar trebui sa renunti definit la parfum. Numai citind lista
de ingrediente iti poti da seama ca te asteapta un dezastru olfactiv, o groaza
de flori cu miros penetrant care nu vad cum ar putea sa faca casa buna :
ylang-ylang, trandafir, iasomie, tuberoza, narcisa. In notele de varf citesc ca
ar trebui sa simt nuca de cocos. Nici urma de asa ceva ! De altfel, nu se
simte nici un miros de floare, parfumul e floral, dar e o oroare creata in
eprubeta. Parfumul nu evolueaza absolut de loc si dureaza ore in sir. De fapt,
poate sa evolueze ca eu nu-l mai suport, trebuie sa-mi spal mainile. Ma si
amuza ce povestesc doamnele care au folosit acest parfum in varianta originala.
Cica il purtau la 16-18 ani, la liceu. Asta e atat de greu si opulent incat
omori tot ce misca in jurul tau. Apoi il caracterizeaza ca fiind un parfum
artistocratic si rafinat, plin de mister si seducator. Absolut
incredibil ! Nici daca voi atinge venerabila varsta de 100 de ani nu voi
folosi acest parfum, din respect pentru mine si pentru cei din jurul meu. E o
pata pe obrazul Givenchy, casa fata de care eu chiar sunt atasata sentimental.
Eu voi pastra intact flaconul pentru un eventual muzeu al parfumurilor reformulate
si masacrate. A nu se cumpara, e inutil, poate doar daca aveti nevoie de un
insecticid. Cu siguranta omoara toate vietatile mici si este doar EDT. Ma tot intreb cum a putut face dominique ropion, un parfumier pe care il iubesc, oroarea asta.
Numele
parfumului: Ysatis
Casa: Givenchy
Concentratie:
EDT
An de
aparitie: 1984
Creator: Dominique Ropion
Categorie olfactiva: chypre-oriental
Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: mandarina, ylang-ylang, galbanum,
nuca de cocos, lemn de trandafir, aldehide
note de fond: iasomie, iris, trandafir, tuberoza,
narcisa
note finale: patchouli, mosc, ambra, vanilie,
vetiver, santal
Aprecieri
personale
Intensitate: foarte opulent
Persistenta: de lunga durata
Flacon:
vezi textul
Evaluare: 2/10
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.