Pagini

Faceți căutări pe acest blog

24 septembrie 2012

Amber&Spices-Montale




Parfumurile casei Montale nu m-au atras vizual niciodata. Flacoanele de aluminiu, desigur foarte bune pentru a asigura protectia parfumului de lumina, imi semanau prea tare cu recipientele de deodorante si imi dadeau senzatia de produs de serie. La asta s-a adaugat si testarea unuia dintre parfumurile casei, chiar nu mai stiu care, am uitat, care era de o opulenta ingrozitoare. O cronica total negativa facuta unui parfum Montale de catre posesorul unui blog de parfumuri pe care eu il citesc cu interes a contribuit si ea la indepartarea parfumurilor Montale de pe lista mea de curiozitati olfactive.
Recent am intrat in posesia unui esantion de Ambre&Spices, care , initial, nu m-a entuziasmat, dar pe care, desigur, l-am probat. Acest parfum m-a facut sa-mi schimb radical atitudinea fata de aceasta casa pe care, de azi incolo, chiar imi propun sa o explorez.



Ambre&Spices nu are prea multe cronici, iar cei care scriu despre parfum preiau de obicei miezul descrierii oficiale care ni-l prezinta ca pe un parfum al desertului, incarcat de esente de lemn pretios. Parfumul este prezentat cand ca unisex, cand ca masculin. Dupa parerea mea, parfumul este cald, dar nu atat de cald incat sa-mi inspire ariditatea desertului. Esentele lemnoase puse cu darnicie in parfum ma indeparteaza si mai mult de aceasta imagine dezolanta care inseamna nisip, vant fierbinte si soare. Fara indoiala ca parfumul imi sugereaza Orientul, dar unul opulent, cu palate si nestemate, cu mirosuri tari si stranii pentru un european. De o opulenta fantastica la inceput, parfumul nu este rau. Chiar mi-a placut amestecul perfect omogen de esente lemnoase si condimente, atat de omogen incat e greu sa le separi si sa le denumesti pe fiecare. Parfumul parea sa fie liniar, totusi, desi in mare mirosul este acelasi, din cand in cand apar niste nuante mai speciale. Chiar pe la inceput, cand parfumul in esenta lui este balsamic, se simte un usor miros floral, de trandafiri, si o nota fresh, care nu stiu de la ce vine, dar se simte clar. Parfumul este destul de dulce si chiar imi pare a avea o miere nemarturisita printre ingrediente. Faza asta mi-a placut foarte mult si as fi zis ca as putea purta acest parfum. Mai tarziu, insa, creste considerabil mirosul de chimen si el are darul de-a da o nota accentuat animalica parfumului care capata un miros greu, cu iz de ceva intre transpiratie si urina, asociat cu note lemnoase grele, cu miros usor medicamentos (posibil oud, care nu vad sa fie listat pe siteul oficial al casei). Parfumul imi pare in aceasta faza imbacsit si usor confuz, cu tot mai putin aer, mult prea oriental pentru un european. Spre sfarsit , cand capata, parca, si un praf de vanile, parfumul redevine agreabil. Per total, este o experienta olfactiva interesanta. Cred ca, daca chimenul ar fi fost inlocuit cu niste boabe de tonka sau cu vanilie, parfumul ar fi putut sa faca ravagii printre femei.

Numele parfumului: Amber&Spices
Casa: Montale
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2009
Creator: Pierre Montale
Categorie olfactiva: oriental-lemnos-condimentat
Gen: unisex? masculin?
Descriere oficiala: nucsoara, trandafir, chimen de Indonezia, ambra, santal de India, lemn de abanos

Aprecieri personale
Intensitate: opulent
Persistenta: de forte lunga durata, cel putin 10 ore
Flacon: doza cilindrica din aluminiu, de culoare aurie
Evaluare: 7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.