Pagini

Faceți căutări pe acest blog

11 martie 2014

Petit Fracas-Robert Piguet


Fracas a fost gloria casei Robert Piguet. Vremurile s-au schimat, divele s-au imputinat, gusturile olfactive contemporane sunt altele. Si, ca gloria sa nu moara, batranul Fracas a fost cosmetizat si adaptat gusturilor moderne, nascandu-se un Fracas mai mic. Le roi este mort, mais… Vive le Roi ! Multe dintre notele micutului Fracas se regasesc si in Fracas, dar s-a renuntat la cateva note florale, in ideea de a se aerisi parfumul si de a-l face purtabil. Deci, nimic nou sub soare, parfumul fiind un fel de autoplagiat.
Nota dominanta, pe intreg parcursul,  este tuberoza, dar este o tuberoza subtiata, gratioasa si inocenta, mult mai luminoasa si transparenta. In notele de inceput ea se combina cu citrice, parfumul fiind dulce-acrisor, tanar si zglobiu, poate chiar usor intepator. Pe parcurs mai apare  o para confiata care indulceste si rotunjeste tuberoza. Restul de flori albe sunt aproape insesizabile, facand oarece figuratie. Parfumul este initial apos, dar devine tot mai dens pe masura ce evolueaza. Nu este nici pe departe la fel de interesant ca stramosul sau, dar, e drept, este mult mai confortabil la purtare. Fracas nu a fost un soliflor, dar Petit Fracas este. Finalul parfumului este cumplit de dulce, iar cacaoa nu-i face foarte bine la frumusete.  Fara indoiala ca nu este un parfum rau, l-as putea purta, dar nu l-as putea iubi niciodata caci mi se pare o supa reincalzita care si-a pierdut multe din calitatile initiale. Douglas Hannant al aceleeasi case Robert Piguet este tot un fel de reeditare a lui Fracas, dar mult mai rafinata si reusita. Daca ar fi sa aleg, cu siguranta l-as alege pe acesta din urma, mai ales ca nu-si expune la vedere gloria stramoseasca si nu abuzeaza de ea.

Numele parfumului: Petit Fracas
Casa: Robert Piguet
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2012
Creator: 
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: bergamota, mandarina, para
note de mijloc: tuberoza, iasomie, gardenia
note finale: mosc, santal, cacao

Aprecieri personale
Intensitate: destul de opulent
Persistenta: 5-6 ore
Flacon: standardul casei
Evaluare : 6/10


2 comentarii:

  1. Am testat si eu Fracas acum cateva luni si mi-a placut dar nu ma vedeam purtand un asemenea parfum asa ca dupa ce a aparut Petit Fracas pe aoro.ro si la un pret accesibil am dat fuga si l-am testat si sincer mi-a placut mai mult decat Fracas tocmai pentru faptul ca este mai aerisit si purtabil. L-am cumparat si sunt aproape multumita de el. Imi place, nici eu nu-l iubesc, dar imi este drag sa-l port. Cum ai spus si tu nota de cacao ii cam stirbeste frumusetea, dar chiar si asa ma simt bine cand il port.

    RăspundețiȘtergere
  2. Fracas e greu de purtat. Eu il am de 3-4 ani si nu l-am purtat niciodata.Bine, eu nici nu am avut unde sa-l testez. Daca l-as fi testat inainte, cu siguranta nu l-as fi cumparat. E un parfum bine facut, dar greu de purtat, iar mie nu as zice ca mi se potriveste. In ciuda faptului ca il au multe doamne, eu nu l-am simtit niciodata ca fiind purtat de cineva din jurul meu.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.