Pagini

Faceți căutări pe acest blog

1 martie 2014

Tresor EDP-Lancome



In 1990, cand s-a lansat Tresor, eram la Paris. Colindand parfumeriile, cred ca am acumulat o depunere serioasa de Tresor caci, la intrarea in magazine, treceai printr-o ploaie de parfum. A fost o campanie agresiva, cred ca nu exista autobuz din Paris care sa nu aiba imaginea parfumului. Vreo 15 ani n-am mai vrut sa aud de Tresor.
Din 2010 incoace l-am probat in mai multe randuri, dar imi parea intotdeauna altfel. Ulterior mi-am dat seama de ce : probam cand EDP, cand EDT si este o mare diferenta intre ele. EDT este mult mai bun. Dintr-o fatala eroare, mi-am cumparat EDP caci le tot incurcam. Sophia Grojsman, creatoarea acestui parfum, nu-mi place deloc. Cu exceptia lui Pour Femme de la Bvlgari si, poate, Eternity de la Calvin Klein, a creat numai parfumuri incarcate, cu zeci de note, confuze, urate, de nepurtat.  E un parfumier care nu poate evolua si creeaza pentru alt secol. Ca stil, Tresor imi aduce aminte de Yvresse, parfum care-mi face fizic rau. Intr-o oarecare masura, seamana si la miros, avand o serie de note comune, mai ales in partea de mijloc a piramidei olfactive. Tresor nu-mi face rau, dar este o cazna pentru mine sa-l port. Notele de inceput ale parfumului mi se par ingrozitoare, un amestec foarte dulce de piersica cu ananas. Sunt si ceva flori, dar nu pot sa le identific. Dupa vreo 5 minute, parfumul se schimba destul de mult caci apare irisul. El e combinat cu aceeasi piersica si cu liliac. E mai bine, dar tot nu-mi place. E mult prea dulce, dens si foarte lenes. Nu are aer, nu are viata si nici nu pare sa vrea sa evolueze. Florile din notele oficiale sunt greu de simtit, desi parfumul are un aer floral.E tern, cam lipicios, lipsit de stralucire, ca o sampanie dulce care si-a pierdut bulele. Concentratia foarte mare de mosc, de fapt galaxolide, un inlocuitor sintetic, cred ca ii confera caracterul tern si foarte moale. Gratie ? Eleganta ? Feminitate ? Poezie ? Deloc ! Nu stiu cine l-ar putea purta. Poate Luca Turin care i-a dat 4 stele apreciindu-i vulgaritatea. Dar, daca te iei dupa Luca Turin, ramai neparfumat. Lui nu-i plac decat opulentele, aldehidicele si parfumurile din secolul trecut,  cand era june. Isi retraieste omul tineretea prin parfumuri. Banuiesc ca i s-a atenuat, cu varsta, simtul olfactiv si nu mai reactioneaza decat la stimulente tari. Sophia Grojsman este o maestra a sinteticelor si am inceput sa-i ocolesc parfumurile, e greu sa-mi placa ceva creat de ea.

Numele parfumului: Tresor
Casa: Lancome
Concentratie: EDP
An de aparitie: 1990
Creator:  Sophia Grojsman
Gen:  feminin
Descriere oficiala:
note de varf: ananas, liliac, piersica, lacramioara, bergamota, flori de cais
note de mijloc: iris, iasomie, heliotrop, trandafir
note finale: caisa, santal, ambra, mosc, vanilie, piersica

Aprecieri personale
Intensitate: destul de opulent
Persistenta: in jur de 4 ore
Flacon: vezi fotografia
Evaluare : 5/10


7 comentarii:

  1. Mie Tresor mi se pare unul din cele mai asumat feminine parfumuri, potrivit pentru vara, un parfum cald, imbietor, cu acel aer trandafiriu-roz somon care imi sugereaza si rozele si caisa coapta. Dupa varful un pic fermentat simt un trandafir topit de caldura, o moliciune de fructe si flori, un pic excesiva, dar dupa ce vin vanilia si santalul, totul se cuminteste si parfumul se simte nostalgic, pudrat. Imi minteste prin frumusetea vaniliei de Tocade Rochas, nu atat ca note cat mai ales ca ansamblu. Sunt acelasi gen de parfum cald, moale, acaparant. Imimdau seama ca avem opinii fundamrntal diferite! :) in memoria/mea olfaciva Tresor e combinatia unui trandafir putin trecut, intr-o zi caniculara, pe care se prelinge o dara de sirop de caise, din cel facut in casa. Varianta originala era insa mult mai frumoasa. Din cel actual prefer edp, edt e prea uscat pentru mine.E un parfum pe care il port numai vara, cu rochii, imi da o senzatie de film interbelic. :) Nu e in top 10 favorite, dar ocupa un loc fruntas in topul meu de parfumuri nostslgice.

    RăspundețiȘtergere
  2. M-ai facut curioasa acum. Sigur, e mult sa-ti cer sa insiri 10 parfumuri pe care le iubesti, dar poate imi spui macar vreo 5. Dar sa fie iubire totala :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Uite-asa: Kenzo Amour (m-as sinucide fara el, este absolut perfect si e top of the list). Apoi, aproape la egalitate, locul 2 - Dior Addict. Urmeaza in ordine aleatorie Sensuous Estee Lauder, Hypnotic Poison, Gucci by Gucci si Presence d'une Femme Montblanc. Si nu pot lasa pe dinafara Shalimar edt si Shalimar Parfum Initial. Asta ar fi o lista scurta.In studentie am abuzat cu delicii de Samsara (vintage), care pana sa o reformuleze mi s-a parut perfectiunea intruchipata. Acum nu o mai pot purta, si-a pierdut transparenta, din pricina santalului sinteticos si kitchos, sticla recumparata anul trecut am daruit-o unei prietene. A, imi mai place la nebunie Dune insa nu l-am purtat niciodata, multe femei din familia mea il au ca semnatura si nu am reusit sa ma conving sa-l port si eu si sa ma alatur corului de Dune. Cred ca am scris pe Parfum Parfait despre cam toate favoritele.

    Sunt curioasa si care ar i parfumurile tale de suflet.

    RăspundețiȘtergere
  4. Lista ta dovedeste ca nu avem gusturi total diferite cum ar parea la prima vedere. Sunt parfumuri unde ne italnim. Addict, Hypnotic Poison si Dune sunt parfumuri pe care le iubesc si eu. Amour de la Kenzo nu m-a entuzismat caci am gasit alte vanilii mai bine conturate. Pe mine Amour , ca si Candy de la Prada, pur si simplu nu miros, chestie pe care nu am observat-o la alte parfumuri. Anosmica cu siguranta nu sunt caci n-am putut niciodata sa port parfumuri opulente chiar daca mi-au placut. Cred ca amandoua au ethyl maltol si vanilina care nu dau bine pe piele nehidratata. Ma si mananca pielea de ele. Pe Gucci si Presence d'une Femme nu le stiu, desi, cu siguranta, Gucci am probat candva. O sa-l probez cu proxima ocazie. Samsara in forma actuala si mie mi se pare de nepurtat, este foarte greu. Variante mai vechi nu cunosc. Am avut si eu 30 ml si am facut cadou flaconul. Shalimar nu se afla intre iubirile mele, accept doar variantele fara piele sau mai putin dulci. Ma ucide combinatia de piele cu dulce. De ar fi o piele finuta si neindulcita, poate m-ar aranja. Nu prea iubesc pielea in parfumuri, este una dintre putinele note cu care nu ma inteleg. La putine ar mai fi de adaugat mierea cu nuante de urina (uneori si frunza de tutun imi da senzatia de amestec de fan cu urina), moscul in cantitati industriale si notele animalice excesive. Zibeta adevarata nu e usor de suportat si purtat, mare noroc ca e protejata . Unele flori mai pot fi indolice: jasmin grandiflorum (niciodata Sambac) si narcisa, dar, in parfumurile noi, jasmin este restrictionat procentual, asa ca e putin probabil sa dea in murdar.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ca a venit vorba de Amour, am uitat sa te intreb ceva. Ai probat varianta Amour I Love U? E foarte feminin si cu pofta de viata.

    RăspundețiȘtergere
  6. de O de Lancome nu ne povestesti? mie imi place foarte mult, e number one imo. as dori sa stiu si parerea ta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Iog, nu am parfumul si nici esantion pentru el. L-am mirosit si eu ca tot omul in Sephora, dar doar atat e prea putin ca sa scriu despre el. Chiar voiam sa-mi cumpar un esantion, dar am amanat ca tot apare cate ceva care-mi pare mai tentant. Pot sa spun doar ca in amintirile mele este un fresh foarte agreabil.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.