« Nina m'a révulsé. Littéralement. » (Nina
m-a dezgustat. Literalmente). Asa incepe un comentariu la parfumul Nina de pe
un blog care recenzeaza parfumuri, blog pe care eu il citesc cu interes in fiecare
luni, cand este postata o noua recenzie. Autorul se mai intreaba si cate sticle
in forma de mar va mai produce casa Nina Ricci. La notarea parfumului, desigur,
nu-i da nici macar stea. Cu toate acestea, parfumul Nina, prin sticla si prin
continut, este iubit de multe femei si comentariile la acest parfum sunt, in
marea lor majoritate, pozitive. Desigur ca sunt si voci care-i gasesc cusururi :
ca ar fi infantil, ca ar fi prea dulce si altele.
Parfumul a aparut in 2006, fiind semnat de Olivier
Cresp si Jacques Cavallier. Olivier Cresp a primit de curand distinctia Chevalier
de l’Ordre des Artes et des Lettres pentru intreaga sa activitate in
domeniul parfumeriei, semnand de-a lungul timpului peste 60 de parfumuri, unele dintre ele devenite legende. Jacques
Cavallier, la randul sau, are o lista enorma de parfumuri, semnand, printre
altele, ca sa dau doar cateva exemple, Hot Couture, de la Givenchy, L’Eau de
Issey, de la Issey Miyake, Opus V, de la Amouage. Sigur, asta nu poate fi un
argument in apararea parfumului Nina, dar cred ca femeile alea multe, care-l
apreciaza, i-au descoperit niste calitati, caci nimeni nu este nebun sa se parfumeze
cu licori ingrate. Multimea merelor nu cred ca trebuie sa fie vreun motiv de
suparare, la urma urmei sunt atatea case de parfumuri, cele mai multe din respectabila
categorie « nisa », care, din motive fianciare, utilizeaza acelasi recipient
pentru toate parfumurile.
Eu nu ma omor dupa parfumurile fructate si cu
gusturi de bombonele, care sunt azi la moda, dar trebuie sa recunosc ca mi-a
placut si clipul publicitar al parfumului Nina si parfumul. Notele de varf ale parfumului sunt absolut
delicioase : citrice si ceva ce imi aduce aminte de guma de mestecat. Apoi
vin marul si bujorul. Initial este dulce, dar nu suparator de dulce, ca mai
apoi sa-si piarda dulceata si sa afiseze o nota proaspata si curata. Nota
gurmanda este data de praline si vanilie, dar nu e nimic pus in exces, este
exact cat trebuie din fiecare. Nina are
o parte copilareasca si jucausa, dar nu degeaba marul a dus la alungarea omului
din paradis, parfumul are si ceva senzual in el. In a doua faza chiar este
foarte clara senzualitatea fructului oprit. Asa ca nu este doar un parfum pentru
adolescente, este si pentru acele femei care nu si-au pierdut tineretea, sunt
mereu bine dispuse si vesele si care stiu sa seduca si in alte maniere decat
cele cu vocatie de dansatoare la bara sau de cadana. Totul este sa stii sa-l
porti. Parfumul este bine facut, echilibrat si are o buna persistenta desi este
doar EDT. E un parfum de toata ziua, minunat in zilele senine. Parfumul te
incarca, cu siguranta, cu multa energie pozitiva si iti face o pofta nebuna de
viata. Interzis femeilor posace!
Nota: recenzia sus pomenita o gasiti pe http://www.lecritiquedeparfum.com/
Nota: recenzia sus pomenita o gasiti pe http://www.lecritiquedeparfum.com/
Numele
parfumului: Nina
Casa: Nina
Ricci
Concentratie:
EDT
An de
aparitie: 2006
Creator: Olivier Cresp, Jacques
Cavallier
Categorie olfactiva: floral-fructat
Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: lamaie de Calabria, lamaie verde
note de fond: petale de bujor, mar rosu, vanilie,
praline, Moonflower (ipomoea ?)
note finale: lemn de mar, cedru alb, mosc
Aprecieri
personale
Intensitate: medie
Persistenta: 4-5 ore
Flacon: in forma de mar, de culoare roz, cu un
buson sferic, argintiu, de care sunt fixate trei frunze.
Evaluare: 8/10
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.