Inventiv si socant ca intotdeauna, in 2010, Thierry Mugler lanseaza parfumul Womanity. Parfumul a fost realizat de o echipa condusa de Fabrice Pellegrin. De data aceasta totul este socant : numele parfumului, sticla si continutul ei. Numele parfumului- Womanity- este un cuvant nou creat, un hibrid format din Women si Humanity. Daca umanitate inseamna totalitatea oamenilor de pe glob, Womanity ar trebui sa insemne totalitatea femeilor, indiferent de rasa, asa cum sugereaza si clipul publicitar al parfumului. Sticla parfumului este de-a dreptul fascinanta. Este inalta, zvelta, de forma cilindrica, dar aplatizata, din cristal transparent. In partea superioara este imbracata in metal argintiu, decorat intr-un stil care aduce a Art déco. Un lantisor leaga busonul sticlei de umarul ei. Pe una dintre cele doua fete inguste ale sticlei este modelata in metal o masca feminina. Judecand dupa clipul publicitar, partea asta metalica ar trebui sa fie un fel de coif. Ma gandesc ca sticla si clipul fac trimitere la « cele care se lupta precum barbatii » (Homer-Iliada) sau la « ucigasele de barbati » (Herodot-Istorii), adica la amazoane. Nu m-as mira sa fie asa caci Thierry Mugler lucreaza foarte mult cu simboluri in acest parfum si cred ca nimic din ceea ce face nu este intamplator, el isi construiste fiecare parfum exact ca un arhitect. Dar nu as vrea sa anticipez, toate la vremea lor.
Parfumul, la fel ca si alte parfumuri ale casei,
are o lista foarte scurta de ingrediente. El este construit pe un contrast,
acela dintre dulce si sarat, contrast care poate sa-ti placa sau nu. Si
gastronomia lucreaza cu acest contrast. De altfel si parfumul are note
gurmande. Parfumul pare bizar la prima vedere pentru ca este foarte inovator,
nici nu i-as zice parfum modern, ci parfum avangardist. Este firesc sa ai un soc cand il mirosi
intaia data, este de inteles si sa nu-ti placa, dar sa urasti un parfum mi se
pare ridicol. Exista multe femei care declara ca il urasc. Parfumul a fost
asemanat de cei care il contesta cu diverse chestii de genu’ : miros de cuie ruginite, de
canalizare, de groapa de gunoi, de pesti morti, de scoici stricate, de sperma,
de vagin. Sigur ca toti acestia pleaca de la ceva real, dar ingroasa mult in
ideea de a desfiinta in intregime parfumul. Este totusi un parfum care, la
gala FIFI Awards Franta din 2011, a fost
considerat cel mai creativ. Un juriu format din oameni competenti putea premia
un gunoi ? Ma indoiesc. Parfumul incepe cu note proaspete, foarte ascutite,
care sunt cam de citrice. Ele sunt invadate de note sarate, cu un usor miros de
caviar. Exista aici si o nota rece, metalica. Notele sarate sunt realmente
puternice. Ulterior apar mirosul de smochine si notele dulci. Eu simt si un
miros puternic de nuca de cocos care, insa, nu este listata la ingrediente.
Parfumul este liniar in evolutie si isi pastreaza aceste note o lunga perioada
de timp. Atata doar ca, pe parcurs, dispar notele intepatoare si scad in
intensitate atat notele dulci, cat si cele sarate. Notele finale adauga lemnul
de smochin care da o tenta senzuala parfumului.
Parfumul nu are nimic odios in
el. L-as compara cu o femeie care iese din apa marii si se usuca la soare. E
aer, e soare, e briza, e miros de mare. E un parfum natural care nu are nimic
scarbos. Femeia asta imi aduce aminte de Afrodita nascuta din spuma marii, unde
a cazut organul sexual al lui Uranus, amputat. Imi aduce aminte, in egala
masura, de Eva. Ea, cu siguranta, era neparfumata, era asa cum a creat-o Dumnezeu
si pe ea o parfuma apa si natura. Nu m-am gandit intamplator la Eva, eu cred ca
la ea s-a gandit si cel care a creat parfumul asta. Smochina nu este
intamplatoare. Acel fruct oprit din Paradis nu a fost mar caci in Orient nu
cresteau meri. Adam si Eva si-au ascuns goliciunea nu sub frunze de vita- de-
vie cum vor sa ne convinga pictorii, ci sub frunze de smochin, iar fructul
oprit a fost, cel mai probabil, smochina. Probabil nici caviarul nu este
intamplator ales ca simbol pentru sarat, el reprezinta oul si capacitea de
reproducere. Deci parfumul se joaca cu niste simboluri fundamentale ale
umanitatii si ofera womanitatii un
parfum al femeii primordiale.
Parfumul
este chiar interesant. Recunosc ca mi s-a parut bizar cand l-am probat in
magazin prima data. N-am avut curajul sa-l cumpar, dar am cumparat crema de
corp cu care m-am inteles excelent. Ulterior am luat si laptele de corp si asa m-am ales cu
un cadou: o sticla miniaturala de parfum de 10 ml. Parfumul este foarte opulent
si cred ca imi va ajunge multa vreme. Siajul este, la fel, foarte bun. Parfumul
este unul de toata ziua, nu foarte complicat de purtat. As zice ca e minunat
pentru o vacanta la mare.
Numele parfumului: Womanity
Casa: Thierry Mugler
Concentratie:
EDP
An de
aparitie: 2010
Creator: echipa coordonata de Fabrice Pellegrin
Categorie olfactiva: oriental-lemnos
Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: note verzi, condimente, frunze de
smochin
note de fond: caviar, note iodate
note finale: lemn de smochin, chutney de smochine
Aprecieri
personale
Intensitate: opulent
Persistenta: de lunga durata, in jur de 6 ore
Flacon:
vezi descrierea din text
Evaluare: 8/10
Intr-adevar un parfum avangardist. L-am probat de cateva ori dar din pacate pe pielea mea miroase greoi si rece a metal amestecat cu sare de la inceput pana la sfarsit. Imi place sa-l simt pe alte persoane dar eu nu reusesc sa ma impac cu el. Este inventiv si sticluta e superba poate ar trebui sa mai am putina rabdare cu el. Cine stie poate peste vreun an, doi o sa ne intelegem. Deocamdata nu am curaj sa-l cumpar.
RăspundețiȘtergere