De curand a aparut un site romanesc care vinde parfumuri
Sangado. Ele exista pe piata romaneasca de ceva vreme, fiind comercializate prin
intermediul magazinului de cosmetice Lady’s la pretul de 49 de lei/50 ml,
magazinul avand si un catalog al parfumurilor. Este vorba de vreo 103 parfumuri,
grupate in 4 colectii, 3 feminine (florala, floral-fructata, orientala) si una
masculina. Parfumurile feminine, pretinde producatorul, ar avea concentratie de
22%, iar cele masculine de 18%. Sincera sa fiu, in ciuda catorva comentarii
pozitive pe care le-am citit, nu m-a tentat niciodata sa le incerc caci nu
auzisem nicioadata ca ar exista vreun nas cu numele de Iago Daniel Sangado, iar
pretul parfumurilor imi parea suspect de mic pentru un parfum de calitate. Apoi
parfumurile nu erau indexate de nicio baza de date si nici nu se vindeau decat
in Romania ceea ce era oarecum dubios. Recent, in urma unei campanii pe
internet constand din distribuirea de esantioane gratuite, unele dintre
parfumuri au patruns in baza de date Parfumo si au aparut mai multe comentarii
despre ele. Nu pot sa spun ca aceste comentarii mi-ar fi starnit curiozitatea
caci ele sunt in mod ciudat foarte scurte, lipsite de descrieri, din ele
nereiesind decat ca un parfum sau altul este foarte bun. Adica genul de
publicitate care incearca sa ne vare pe gat tot felul de medicamente si
cosmetice revolutionare care promit multe si nu fac nimic. Curiozitatea mi-a
starnit-o faptul ca au aparut magazine online Sangado in Romania, Bulgaria,
Marea Britanie si alte cateva tari europene si a fost publicata in introducerea
cataloagelor si o poveste a brandului in care creatorul parfumurilor, Iago
Daniel Sangado, isi face un fel de curriculum vitae si explica filosofia
brandului. Creatorul lor, portughez de origine, nascut in 1965, absolvent a
unei prestigioase universitati din Lyon, cu specialitatea chimie, spune ca ar
avea o experienta de 25 de ani in lumea parfumului, zicand despre sine ca ar
fi un « tehnolog » al parfumurilor, care cunoaste bine etapele
prin care trece un parfum de la alegerea materiilor prime si creatie si pana la
lansarea efectiva pe piata. El mai adauga ca a lucrat cu branduri de prestigiu, dar
nu le specifica. O notita de pe internet face precizarea ca ar fi colaborat mai
ales cu casa Christian Lacroix. Sangado mentioneaza
ca parfumurile au materii prime de calitate, sunt foarte concentrate, iar
preturile mici s-ar datora faptului ca se folosesc flacoane standard pentru
fiecare colectie, nu se cheltuiesc bani cu campanii publicitare, iar vanzarea
se face aproape exclusiv online, toate acestea facand ca produsele sa nu adauge
costuri suplimentare mari peste cele de fabricatie. Explicatia este destul de
credibila caci stim cu totii ca pretul real al unui parfum nu este foarte mare,
dar el creste considerabil datorita cheltuielilor de ambalare, publicitare si
adausurilor provenite din distributie, fiecare veriga adaugand costuri in plus.
Pe parcurs mi-am lamurit si enigma aparitiei parfumurilor Sangado mai intai in
Romania, imediat dupa infiintarea casei in 2011, si doar mai tarziu in alte
tari europene : sotia lui Iago Daniel Sangado este de origine romana si,
probabil, aici a gasit mai multe oportunitati de desfacere a parfumurilor.
Marturisesc ca cele citite mi-au starnit oarece interes si am comandat niste
esantione la magazinul Sangado zicand eu ca nu saracesc daca dau 25 de lei pe
10 esantioane de 3 ml, taxele de expeditie fiind suportate de magazin. Algerea am facut-o dupa note, incercand sa iau din fiecare colectie feminina cate ceva ce parea a fi mai interesant. Am ignorat total comentariile de pe site la adresa unuia sau altuia dintre parfumuri. Esantioanele
au sosit foarte repede, in 48 de ore, ingrijit ambalate, dar nu au 3 ml ci, la
ochiul meu, doar 2 ml, dar asta este neimportant. Mult mai important ramane
mirosul lor. Revin cu comentarii imediat ce explorez universul olfactiv Sangado.
Pagini
Arhivă blog
- oct. 2018 (2)
- mar. 2018 (1)
- feb. 2018 (2)
- oct. 2017 (1)
- aug. 2017 (7)
- sept. 2016 (3)
- aug. 2016 (8)
- iul. 2016 (5)
- iun. 2016 (9)
- mai 2016 (10)
- apr. 2016 (9)
- mar. 2016 (27)
- feb. 2016 (40)
- ian. 2016 (22)
- dec. 2015 (61)
- nov. 2015 (62)
- oct. 2015 (2)
- sept. 2015 (2)
- aug. 2015 (2)
- iul. 2015 (15)
- iun. 2015 (59)
- mai 2015 (10)
- apr. 2015 (26)
- mar. 2015 (24)
- feb. 2015 (39)
- ian. 2015 (19)
- dec. 2014 (7)
- nov. 2014 (17)
- oct. 2014 (26)
- sept. 2014 (79)
- aug. 2014 (58)
- iul. 2014 (4)
- iun. 2014 (43)
- mai 2014 (23)
- apr. 2014 (48)
- mar. 2014 (68)
- feb. 2014 (60)
- ian. 2014 (55)
- dec. 2013 (15)
- nov. 2013 (12)
- oct. 2013 (5)
- iun. 2013 (10)
- mai 2013 (8)
- apr. 2013 (33)
- mar. 2013 (22)
- feb. 2013 (23)
- ian. 2013 (35)
- dec. 2012 (38)
- nov. 2012 (25)
- oct. 2012 (53)
- sept. 2012 (39)
- aug. 2012 (2)
- iul. 2012 (2)
- iun. 2012 (3)
- mai 2012 (13)
- apr. 2012 (47)
- mar. 2012 (50)
- feb. 2012 (89)
- ian. 2012 (44)
Faceți căutări pe acest blog
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.