Pagini

Faceți căutări pe acest blog

5 februarie 2012

Donna- Trussardi




Casa Trussardi, infiintata in 1911 la Bergamo, in Italia, de catre Dante Trussardi, a implinit de curand 100 de ani de existenta, ocazie cu care a lansat doua parfumuri pereche, Donna si Uomo, reluand numele (doar numele) a doua parfumuri mai vechi ale casei, lansate in anii 80’. Parfumul feminin, Donna, adapostit de o rafinata sticla de culoare alba, a fost creat de catre Nathalie Lorson.
Cand am cumparat parfumul mi-a placut mult mai mult decat imi place acum, o dovada ca gusturile noastre sunt schimbatoare. Initial l-am gasit foarte rafinat si feminin, acum ii simt o dulceata pe care o consider suparatoare si care ma face sa ma gandesc la dropsuri ieftine de fructe. Chiar notele de inceput imi par dulcege desi descrierea oficiala , care pomeneste ca ingrediente lamaia si yuzu, promite note proaspete. Lamaia aproape ca nu se simte, exista doar un usor miros de yuzu peste care se suprapun, inca de la inceput,  note florale, in principal un miros, nu foarte reusit, de flori de portocal. In secundar, se simte o nota fructata. Notele de fond adauga iasomie si un miros foarte discret de ceai de lotus, care imi place cel mai mult. Chiar ma deranjeaza nota dulceaga, imi da senzatia de lipicios. Ciudata chestie caci, initial, am gasit ca parfumul e proaspat, aerat si curat. Poate e un parfum versatil, nu stiu ce sa zic. Acum este iarna si n-ar trebui sa ma deranjeze dulceata, dar sunt momente in care aproape pierd mirosul parfumului si simt doar dulceata lui, o dulceata de fruct confiat. Desi vanilia ar trebui sa apara in notele finale, nu prea o simt, ba chiar parfumul devine mai putin dulceag. I se adauga ceva note lemnoase, dar mi-ar fi placut sa fie ceva mai intense. Simt doar un strop de santal.

Are ceva parfumul asta care ma face sa-l denumesc parfum de mamici. Probabil notele dulci, fructate, care ar fi pe gustul copiilor si i-ar indemna sa-si pupe mamicile cat se poate de des. Imi pare un parfum de uz cotidian in anotipuri mai reci, dar nu iarna caci, parca, nu degaja destula caldura.
Sticla o gasesc frumoasa, rafinata si imi aduce aminte de sticla lui Amouage-Honour/ Women, tot cu design minimalist, luxul fiind subliniat de dopul auriu si inscrisul auriu. Ea, insa, reproduce, cu mici modificari, o sticla mai veche a parfumului Donna, editia din 1984.


Numele parfumului: Donna
Casa: Trussardi
Concentratie: EDP
An de aparitie: 2011
Creator: Nathalie Lorson

Categorie olfactiva: oriental-floral
Gen: feminin
Descriere oficiala:
note de varf: lamaie, yuzu
note de fond: flori de portocal, iasomie, ceai de lotus
note finale: cedru, santal, vanile, patchouli

Aprecieri personale
Intensitate: medie, siaj modest
Persistenta: lunga, poate sa depaseasca 8 ore
Flacon: extraplat, rectangular (privit din fata), cu extremitatile rotunjite, de culoare alba, mata, buson auriu cu insemnele casei. Pe flacon : numele casei al parfumului si blazonul, toate de culoare aurie.
Evaluare: 6/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Nu aruncati sticlele de parfum golite! In 20 de ani ele vor deveni istorie. In jurul vostru sunt multi colectionari. Pastrati-le, daruiti-le, vindeti-le.